[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Automaat olie peilen : Techniek
Regelmatig peil ik m'n automaat olie, maar volgens sommige moet ik als de auto stationair draaid de versnelling in z'n N zetten en volgens andere in z'n P?
Kan iemand hier mij wat over vertellen want ik ga volgende week naar Polen en heb geen zin om langs de weg te komen staan
inderdaad een automaatbak peil je altijd met loopende moter eerst in alle standen van P naar beneden en dan weer terug naar P en dan peilen en om de 50000 KM verversen en wel bij een warme moter en het automaatbak filter vernieuwen
Dat verschilt. Bij een bak op bedrijfstemperatuur (80 C) moet je de min-max markeringen aanhouden. Teveel olie kan erg slecht zijn voor de automaat en dat moet je dan met een pomp weer wegzuigen.
Bij rond de 20-30 graden ligt het niveau 30 mm lager. Bijvullen dus alleen bij een goed warme bak en ter orientering peilen kan bij een koude bak.
het maakt nog aardig veel verschil welk type en bouwjaar je mb is bij koude motor moet het peil onder het minium staan hoever precies ligt aan het type en bouwjaar bij warme motor 80 graden moet peil bijna aan maximumstaan
de 200 moet tot aan bj 1983 koud 30 mm onder de minium markering staan warm bijna aan max.
de 230 ook het zelfde tot bj 4/83
de250 na 9/81 10mm onder minium koud. warm ook bijna max . komt uit duitse boek So wirds gemacht door H.R.Etzold. Mercedes 200/230/230E/250/280/280E