MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:45

Ervaringen met originele vs imitatieonderdelen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ervaringen met originele vs imitatieonderdelen

Berichtdoor Motormongool » 24 nov 2006, 19:46

Omdat de auto (230TE) niet meer startte heb ik alvast een originele verdeelkap met rotor gekocht. Dat grapje kostte me 48,38 + 10,26 Ex.BTW. In principe wil ik alles origineel houden, tenzij het prijsverschil erg groot is... Aangezien ik een goede ontsteking erg belangrijk vind (je hebt er constant mee te maken) wilde ik persé originele onderdelen hebben.

mijn vraag is hoe de ervaringen van de forumleden zijn met originele- vs. imitatieonderdelen?
Zijn ze altijd (bijna) even goed, of loont het om (ook voor andere delen van de auto) imitatieonderdelen aan te schaffen? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

in het kader van : meer foto's op dit forum heb ik een foto gemaakt van de kap + rotor.

<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/11/24 21:58

Motormongool

Antwoord:Ervaringen met originele vs imitatieonderdelen

Berichtdoor MarceldB » 24 nov 2006, 23:25

Wat betreft bijv. de ontstekingsonderdelen kan je net zo goed Beru nemen. Ook een topmerk.

Verder kan het heel goed zijn dat het onderdeel exact hetzelfde is, maar er geen Mercedesdoosje om zit.

Zo heb ik de oliekeerring van mijn aircocompressor gekocht bij de York importeur in Duitsland (York is het merk van de compressor). Daar was ik 30 euro kwijt, inclusief verzenden. Bij de dealer 90 ex verzenden.
MarceldB

Antwoord:Ervaringen met originele vs imitatieonderdelen

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 25 nov 2006, 00:28

Hoi,

ik gebruik ook BURU en dat bevalt prima, verdeelkap koste 23 euro en de kabels 50,- euro en rotor 8,- euro dus tel uit je winst!

Gr Jeroen Ohjajoh;)
JerommekeOhjajoh

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto