[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Startmotor start wel maar stopt niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:12

Startmotor start wel maar stopt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Startmotor start wel maar stopt niet

Berichtdoor Marcules » 04 nov 2012, 17:49

Beste,

Mijn startmotor stopt niet nadat ik de contactsleutel loslaat na het starten. Pas na losmaken van de accu stopt de starter. Als ik daarna de accu weer aansluit blijft de startmotor stil.

De gehele motor is eruit geweest en teruggebouwd. Wat kan er verkeerd zijn of wat heb ik verkeerd gedaan?
Marcules

Re: Startmotor start wel maar stopt niet

Berichtdoor Aliantjuh » 04 nov 2012, 20:03

startrelais blijft hangen? je zou eens een andere kunnen proberen,
of om de 2 polen, waar de directe 12v en de startmotor op staat, om daar een schroevendraaier tussen te doen zodat ze kontakt maken. mocht hij aanspringen en doordraaien is het het relais niet.

verbeter me als ik het fout heb
1 op 9 maar rijden als een koning :)
Aliantjuh
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Marcules » 05 nov 2012, 09:53

Dat doorverbinden dat zijn dan de 2 grote polen die uitsteken?
Marcules

Berichtdoor Moop » 05 nov 2012, 13:42

Bij het starten schuift het tandwieltje van de startmotor naar voren over de as van de startmotor. Als de as vervuild is of beschadigd of het lager van het tandwieltje is uitgesleten dan kan het zijn dat het tandwieltje niet terugkomt en in de starterkrans van het vliegwiel blijft zitten waardoor de contacten van het startrelais ingeschakeld blijven. Startmotor verwijderen en uit elkaar halen, de as schoonmaken en de speling van het tandwieltje op de as controleren. licht invetten en weer monteren.
Veel succes.
Moop
Moop

Berichtdoor Marcules » 06 nov 2012, 13:47

Donderdag ga ik met de gegeven tips aan de slag, dank tot zover.
Marcules

Berichtdoor Marcules » 08 nov 2012, 23:38

De trucs die tot nu toe gegeven zijn hebben nix opgeleverd.
Ik heb de startmotor ook uitgebouwd en er rechtstreeks stroom opgezet. Als ik dan de draad op de bendix doorverbind met de 'grote' plus, dan stopt de starter wel als ik de doorverbinding weghaal. Dus het lijkt niet aan de starter te liggen!

Wat is er dan verdacht?
Marcules

Keer terug naar Techniek