door Diospuszta » 04 dec 2012, 19:13
Hallo Maikel,
Ik heb er even over na moeten denken, het lijkt wel of het schakelaartje in de klep precies andersom werkt.
Normaal moet het schakelaartje massa maken als de klep open gaat, dan gaat de lamp aan.
Het is eigenlijk (naar mijn idee) een moeilijk systeem,er zijn 3 massa schakelaars die in dat circuit met elkaar werken, 1 in elke achterdeur en 1 in de achterklep.
Die in de stijl bij de deuren zijn simpel, deuren dicht massaschakelaar ingedrukt geen massa, geen lamp aan, maar in de achterklep lijkt me iets vreemds aan de hand met dat schakelaartje.
Bij jouw gebeurd iets vreemds want als de klep dicht gaat, gaat dus de lamp aan terwijl de lamp juist uit moet gaan.
Jouw schakelaar werkt precies andersom, maakt massa als de klep dicht is.
Ik weet niet of je de moeite wilt nemen maar als je de bekleding van de achterklep afhaalt, dan kun aan de rechterkant van het slot het stekkertje loshalen (op gevoel).
Als je dan een stukje elektrische draad aan stript en de twee uiteinde in het stekkertje steekt dan maak je rechtstreeks massa dan moet de lamp branden, als dat zo is dan ligt het aan de schakelaar.
Jan.