[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zwaar starten 200D 1982 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 22:26

zwaar starten 200D 1982

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

zwaar starten 200D 1982

Berichtdoor Aliantjuh » 27 nov 2012, 00:25

dag heren technici!

mijn benzje begint een beetje moeilijker te starten, oke nu weet ik dat het grotendeels door het kouder worden komt,
toch wil ik even het een en ander vragen/uitsluiten.
de gloeiers werken nog (goed)?, lampje brand gewoon.
na 2 x gloeien en lichtjes gas intrappen slaat die dan aan na ongeveer 20 seconden. dan moet ik wel het gas ingetrapt houden anders valt ie me uit.. toch rookt hij niet, dan kan ik neem ik aan de verstuivers uitsluiten?

kleppen zijn laatst gesteld, staan allemaal op de fabriekswaarden.

accu is goed en vol genoeg, ik meet 14,40 volt.

toen de auto gister goed warm was even stevig op gereden, dat de motor even zn longen schoon kreeg, 150 km met de wind in de rug haha. normaal rijd ik niet harder als 110/120

wie o wie jongens?

alvast bedankt voor de reacties
1 op 9 maar rijden als een koning :)
Aliantjuh
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: zwaar starten 200D 1982

Berichtdoor Govert » 27 nov 2012, 00:45

14,4 V kan je alleen meten als de motor draait of net uitgezet is, eigenlijk meet je dan de dynamospanning. Je moet de rustspanning meten. Ook het meten van de spanning tijdens gloeien en starten is een goede meting, dan kan je zien of de spanning sterk wegvalt.

Er kan een gloeier uitgevallen zijn, lampje kan dan blijven werken. Gloeiers kunnen ook op de verkeerde plaats gloeien, dat kan je eigenlijk alleen zien als je de gloeiers verwijderd en buiten de motor van stroom voorziet. Je kan beginnen met de weerstand van elke gloeier te meten. Je kan ook meten of elke gloeier 12V krijgt tijdens het gloeien.

(Lichtjes) gas intrappen tijdens het starten heeft minder zin, omdat de regelaar zorgt voor een extra inspuiting tijdens het starten. Na het starten kan het nodig zijn wat extra gas te geven om de motor aan de praat te houden/soepel te laten lopen, maar eigenlijk is nog niet koud genoeg daarvoor.

Hoeveel kilometer heeft het blok gelopen?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Aliantjuh » 27 nov 2012, 10:47

Zoals ik mag geloven heeft het blok 150.000 gelopen, is een revisiemotor . Wat is de weerstand die ik moet meten? Hoeveel ohm? Gr. Arjan
1 op 9 maar rijden als een koning :)
Aliantjuh
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor Aliantjuh » 29 nov 2012, 17:37

niemand??