Als we als 1 groep zouden kunnen zijn, waren een partij om serieus rekening mee te houden.
Helaas, In plaats daarvan vallen we elkaar liever af. Beetje zoals de prius reklame waarbij de werknemer "haast tot kwart voor zes overwerkte". We troeven elkaar af met een wit voetje krijgen. Heel jammer voor iedereen. Verdeel en heers denkt de politiek.
Dat is wat hierboven bedoeld wordt. Natuurlijk preken heel veel mensen voor eigen parochie, ze vinden zichzelf en hun wagen pas een goed voorbeeld van bijvoorbeeld een showroom model en een echte liefhebber.Maar dat moet je niet aanwakkeren. Ik gun iedereen wat. Zo hou ikzelf hou meer van sleutelen en techniek, het hoeft er allemaal niet superstrak en spik en span bij te staan. Daar zullen best mensen op neerkijken.Anderen geven weinig om de olie,motor, de klepspeling etc, het lakwerk is voor hen het hoogste goed. Tsja ze doen maar, ieder zijn ding. Wij zijn wij om te oordelen over anderen?
Ik denk dat we het allemaal meer eens zijn met elkaar dan we vermoeden.Internet leent zich niet zo goed voor nuanceringen.De opties die FEHAC/ KNAC/BOVAG opperen zijn allemaal plannen uit hun eigen koker.
Gesloten vragen en opties. Hiermee proberen ze heel erg te sturen.
Ondertussen gaan er bedrijven kapot en is er een enorme kapitaalvernietiging gaande.Allemaal door beeldvorming, onduidelijke politiek en vaag handelen.Er wordt onzekerheid geschept en dat is wel kwalijk.
Toch allemaal nog beter dan cash for clunkers in de VS, waarbij destijds goede motoren werden gemold,
vanuit het noodlottige onverstand dat dat uiteindelijk meer geld zou opbrengen?? De vaagheid en het gedoe hier allemaal: het doet meer kwaad dan goed.Niemand is ermee geholpen de mensen niet, het milieu niet, de bedrijven en de overheid niet. ( want geloof maar dat idereen de hand op de knip houdt, schorst, niks uitgeeft aan reparatie, onderhoud, opknappen en iedereen die zijn baan kwijtraakt kost de overheid straks ook geld!)
Ik heb echt te doen met goede bedrijven als van Toontje, het voorportaal.
Alleen is het hier allemaal wat minder duidelijk, minder helder dan in de VS.De kapitaalvernietiging vind hier meer geleidelijk, onzichtbaar plaats, maar dat betekent niet dat het er niet is.
http://www.youtube.com/watch?v=WKUdDyCfNLw