[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlicht, remlicht, etc, haperen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:45

Knipperlicht, remlicht, etc, haperen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knipperlicht, remlicht, etc, haperen

Berichtdoor Harm Jan » 19 nov 2012, 20:34

Ik heb een raar probleem, er lijkt een kortsluiting ergens in mijn Benz te zitten.
Wanneer ik op de rem trap, gaan zowel de benzinemeter als de temp. Meter omlaag. Het remlicht en de knipperlichten werken na de eerste keer rem intrappen ook niet meer. Raar is wel dat de beide metertjes weer uitslaan als ik rem loslaat. S, morgens doen de knipperlichten het wel, maar na de eerste keer remmer is het over. Soms hoor ik een tikkendcgeluid bij knop voor het alarmlicht in de middenconsole. Mijn sigaretten aansteker werk overigens sinds kort ook niet meer. Kan het een met het ander te maken hebben?

Ik hoop van jullie te horen, ik ben nog niet zo thuis in de elektronica van mijn Mercedes 200 uit 1985.
Harm Jan
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 200
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Knipperlicht, remlicht, etc, haperen

Berichtdoor Govert » 19 nov 2012, 21:03

Al die dingen (behalve de cigarenaansteker) zitten op zekering № 12. Je kan beginnen om die te controleren (zekering er even uithalen om goed te inspecteren). Contactpunten schoonmaken en zo nodig nieuwe zekering plaatsen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ToonCoupe » 19 nov 2012, 21:08

Beste Harm Jan,

Dit soort rare verschijnselen kan ook wel eens te maken hebben met een massaverbinding die niet goed is. Dan zoekt de stroom soms hele andere wegen dan bedoeld.
Dus als die "zekeringsactie" niks oplevert zou ik de massa-aansluitingen van het instrument eens controleren, of de massa van de remlichtschakelaar (als die apart bestaat).

Ook Kent Bergsma heeft daar een leerzaam en leuk item over op zijn website Mercedessource.com.
Veel succes ermee, ben benieuwd wat het was als je het opgelost hebt.

groeten
ToonCoupé
ToonCoupe

Berichtdoor Ronald300D » 20 nov 2012, 01:35

Hallo Harm,
Ik heb het ook eens gehad. Dacht in 1e instantie ook aan massa, maar bij mij zat er een stukje los op de printplaat van de km-teller, benzinemeter, enz.
Op één hoek maakte de draadjes geen goed contact meer. Na het solderen geen last meer gehad.
Succes.
Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Harm Jan » 20 nov 2012, 16:38

Bedankt voor de reacties zover.
Ik ga maar eens beginnen met zekering 12, maar dat verklaart natuurlijk het rare tikkende geluid bij alarm verlichtingknop nog niet...
Harm Jan
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Harm Jan » 12 dec 2012, 22:13

Vrienden,

Wilde nog even reageren op onderstaande; ik durf het bijna niet toe te geven, maar het was dus gewoon de zekering nr12
Hij bleek gecorrodeerd te zijn ( roestig). Stom, ik dacht dat een zekering kapot was als hij door is, maar er kan dus ook gewoon roet op zitten.
50 cent, nieuwe zekering en de boel doet het weer....

Gr. HJ
Harm Jan
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Hans230CE » 13 dec 2012, 12:59

Ik heb het al tig keer gezegd, bij zulke problemen de zekeringenkast eens goed schoonmaken en nieuwe zekeringen erin.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek