Zo'n taxatie is puur verzekeringstechniesch en uitsluitend wanneer je dan een wel heel erg uniek exemplaar hebt zal je dat er voor kunnen krijgen.. En dan is erg nog een hele groot onderscheid onder de klasiekers.. Wagens in deze klasse
http://www.geevers-classic-cars.nl/ blijven waar ze zijn, bij de mensen die het zich kunnen permiteren. Mensen die eigenlijk niet echt wakker hoeven te liggen van een paar tientjes minder per maand. (al doen ze dat vaak wel).
De waarde zal virtueel niet dalen, misschien zelfs verhogen op de lange termijn.. Maar probeer het nu dan maar eens te verkopen dan, het aantal geinteresserden is nu alleen al bij de geruchten van onduidelijkheid voor meer dan 50% gedaald.. Dan zullen de exemplaren waar je niet zo veel meer aan hoeft te doen nog de beste kans maken.. Maar auto's die nog niet zo heel bijzonder zijn en de nodige aandachtspunten bezitten. Die krijgen nu de kans niet eens meer om bijzonder te worden je kunt ze nu gewoon naar de sloop brengen.. Wanneer een reeds afgeschreven wagen nog eens een keer dezelfde afschrijving moet gaan kosten om er wat leuks van te maken en ook nog eens qua wegenbelasting de kas moet gaan spekken wordt voor velen teveel van het goede. Die paar honderd euro die ik spaarde aan de vrijstelling heb ik op jaarbasis altijd gebruikt om de wagen verder op te knappen. Gaat er niet meer vanaf als de staat dit nu geheel in eigen zak wil steken. En met de regeling die we nu bijna 20 jaar lang hebben gehad is deze groep wel de grote meerderheid geworden.
En wat eigenlijk nog het ergste is, is dat ze jarenlang oogluikend hebben toegelaten dat autohandelaren er een slaatje uitgeslagen hebben. De waardes van auto's kunstmattig hebben opgeschroefd met een gedachtegoed van ja ze zijn belastingvrij en het is toch een waardevaste investering wanneer je hem in ere houd. En dan wanneer er een paar honderdduizend naar binnen zijn gehaald en veel te duur verkocht in ene keer zeggen: ZO, pats boem! nu lekker wel belasting betalen, vieze vervuiler!! HAHAHAHAHA.. Auto geen klote meer waard, komt 'm niet meer kwijt en je zit er mee in je maag en kost je buiten et extra onderhoud om meer geld. Zoiets grenst gewoon aan de reinste flessentrekkerij. Eerst jaren lang het volk met valse voorwenselen stroop op de bek smeren en je dan onverwacht een gepeperde rekenening presenteren. Elk burger zou voor crimineel uitgemaakt worden en een rechtzaak aan z'n broek krijgen voor zoiets. Maar de staat flikt het je effe tussen neus en lippen door.. Dat is nog het meest waar ik van over me nek kan gaan..