[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
olieaanvoer turbo (alweer) gescheurd.... : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:15

olieaanvoer turbo (alweer) gescheurd....

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

olieaanvoer turbo (alweer) gescheurd....

Berichtdoor Prebel007 » 11 dec 2012, 12:50

Het gaat om een 300TDT motor in een G klasse...

Net geconstateerd dat de aanvoerleiding naar de turbo (die stalen) een scheur heeft (samen met de anwb man...) geprobeerd te soldeertin en kneedbaar staal maar helaas.....

Dit is al de tweede leiding en ik vraag me af of ik nu van 2 een kan maken door de twee ongescheurde delen te verbinden met een stuk slang met slangenklemmen of is dat beun??

Het zou wel voorkomen dat door trillingen e.e.a. weer scheurt (was de oorzaak volgens de man van de anwb....)

gr
Paul

ander maar weer een nieuwe halen...zucht
Prebel007
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: olieaanvoer turbo (alweer) gescheurd....

Berichtdoor Rob R » 11 dec 2012, 15:25

Hoi Paul, de 2 stukken aan elkaar maken met een buis en slangenklemmen is mogenlijk als noodoplossing, zal hem wel met de tijd vervangen voor een nieuwe. Zorg wel dat het goed dicht / vast zit. Mvg Rob
Rob R
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 280
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja

Re: olieaanvoer turbo (alweer) gescheurd....

Berichtdoor Prebel007 » 14 dec 2012, 10:01

Ik heb hem nu met een stuk universele benzineslang en klemmen vastgezet werkt op zich wel...

Kwam er met bijvullen wel achter dat er ongeveer 4 liter bij moest :o geluk gehad dat hij niet helemaal leg gegaan is denk ik..
Prebel007
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee

Keer terug naar Diesel Specifiek