De kabel moet volgens opgave van de fabrikant een bepaalde weerstandswaarde hebben (Ohm), dus zomaar iets kopen bij de brommerwinkel, kan goed zijn maar ook totaal verkeerd.
Verder maakt het geen verschil voor de kabel op welke brandstof je rijd, dit zal de stroomsterkte van de installatie niet beïnvloeden. Kabels met een koperkern worden over het algemeen voor onze oudere motoren als de beste keuze beschouwd. Met kabels met een andere kern heb ik geen ervaringen. Maar ook in koper heb je natuurlijk kwaliteits verschillen. Hoe zuiverder het koper hoe zachter en hoe minder snel het zal breken. Wat natuurlijk ook geld voor de messing koppelstukken die op de kabeleinde geknepen worden.
Wat betreft sileconen slaat dit op de isolatiemantel van de kabel, dat hoeft op zich niet verkeerd te zijn. Ook hierin bestaan er natuurlijk weer veel kwaliteitsverschillen. Ook is het gebruik van je auto een gegeven om rekening mee te houden. Kunststoffen woorden broos door telkens weer warm te worden en af te koelen. Dus rijd je vaker meerdere korte stukjes per dag waarmee het materiaal een paar keer warm wordt en weer afkoeld, dan zal deze kabel minder lang meegaan dan wanneer de temperatuur veel constanter blijft met lange stukken rijden.
Wanneer de doppen van de bougies en de verdelerkap nog OK zijn maar de kabel een beetje uitgehard en je wil ze vervangen. Kijk dan eens hier:
http://www.kerzenstecker.de/ bij Mercedes - Zündkabel-Reparatursätze de verzendkosten naar Nederland zijn € 17 das jammer, maar dan ben je gemiddeld nog goedkoper uit dan een hele nieuwe complete set hier kopen. En je krijgt de correcte kabel, ik heb de reparatie-set van dit bedrijf op de M110 geplaats en ben er zeer tevreden over..