Afgelopen week heeft men 's nacjts geprobeerd mijn 1983 W123 240D te stelen.
Toen ik 's morgens de deur open wilde doen om naar mijn werk te gaan viel me direct op dat deur niet was afgesloten, vervolgens alle dashboard lampjes brandden, vervolgens dat er kabel onder het stuur hingen.
Politie is meteen gekomen. Helaas kunnen zij natuurlijk weinig betekenen. Dit is een zeer vervelende ervaring.
Toen ben ik de boel weer gaan proberen herstellen. Ik heb alle kabels weer verbonden en gelukkig, de diesel startte meteen.
Het stuurslot dat ook is vernield, vervang ik wel een andere keer.
De claxon plaat was vastgeklemd en werkte ook niet meer. Dat zal wel een zekering zijn, dacht ik.
De zekering heb ik vervangen, dit kastje was nog nooit open geweest, maar de claxon werk echt niet als ik contact maak (met het draadje).
Maar veel erger en daar gaat dit hulp verzoek over, vandaag reden we in de regen, wat niet bijzonders is voor deze auto en toen begon het gedoe.
Achter elkaar viel uit: Remlichten, auchteruitrijlichten, tempmeter, benzine meter, dashboard indicatie lampjes, knipperlichten (noodverlichting werkt wel)...
Nogal radicaal. Ik heb de zekeringen gecontroleerd ondanks dat alles goed eruit zag (toen heb ik ook naar dat claxon verhaal gekeken) en vervangen, zonder enig resultaat.
Nu ben ik aan het einde van mijn inzichten.
Mijn vragen:
1. Iemand tips, manier van aanpak, richtlijnen ervaring? Alles is van harte welkom...
2. Welke garage raden jullie me aan Einhoven/Maastricht als ik dit niet gefixt krijg? Mercedes-Benz dealer??
Ik ben al jaren niet meer bij een garage geweest maar electriciteit is niet mijn vak...
Dank bijvoorbaat!
Pim