Hoi ik ben Hans en al jaren Mercedesgek.
Ik heb voor mijn vrouw en voor de vakanties een C180 Sportcoupe en voor mezelf afgelopen vakantie een 300D Turbo in Spanje gekocht.
Aangezien wij spaans praten heb ik in zuid Spanje deze W123 gezocht.
Afgezien van de voordelen van de carroserie die keihard is hebben de autos daar vaak veel opties.
De mijne heeft een turbo, centrale deurvergrendeling, airco, electrische antenne, rondom schijfremmen, en hoofdsteunen achter.
Hij rijdt als een trein, er zit echt veel verschil tussen een 200D die ik 2 jaar gereden heb en een 300TD.
Bij de stoplichten en op de snelweg is hij lekker snel.
Hij heeft origineel 262.500 km op de teller en komt van de familie die hem nieuw gekocht heeft.
Helaas is ie wel overgespoten en dat is te zien (als je heel kritisch kijkt) maar meer is er niet aan te merken op de auto.
Inmiddels heb ik al wat puntjes gerepareerd zoals de brandstofmeter, gloeibougies.
Rest nog de CV een keer na te kijken die pas op alle deuren werkt als de motor loopt, en 2 electrische ramen die niet goed werken en de airco laten vullen, die werkt wel maar wordt niet erg koud.
Dus erg blij met de auto en ik kijk ook regelmatig op dit forum.
Ik zie wel weinig sedans met turbo, zijn er leden die een zelfde uitvoering hebben ??
Groeten
Hans