Volgens mij zit het ABS niet achter het dashboardkastje maar lager,bij mijn auto,300TDT 1984 taxi uitvoering, hoefde het dashboard kastje er niet uit, maar zit er in de bekleding bij de deurstijl rechtsvoor een luikje, daarachter zit het OVP en de ABS computer, omdat ik er nog niet goed bijkon had ik de bekleding wel verwijderd maar het hoeft niet.
Om je ABS probleem beter te diagnostiseren (is dat een woord) is het ook belangrijk op te letten wanner het lampje precies uitgaat,uitgaat of blijft branden.
Ook zonder ABS zouden de voorwielen niet zomaar moeten blokkeren, en werkt het remsysteem net zo als dat van een W123 zonder ABS, dus bekijk ook je banden of remblokken.
En mischien flauw,maar veel mensen verwarren het ABS lampje wat eigenlijk maar in weinig w123s zit,met het lampje van de remblokken slijtagewaarschuwing. Op het ABS lampje staan de letters ABS.
Ik heb hier nog wel een troubleshoot schema van dit soort ABS op papier, die zou ik kunnen copieren en opsturen maar de tekst erbij is wel in het noors
.