[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wie wil mij helpen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:38

Wie wil mij helpen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wie wil mij helpen

Berichtdoor Hannus1986 » 14 aug 2010, 19:11

Beste W123 liefhebbers,

ik ben net vers lid van deze mooie en zeer handige club/site. Ik heb sinds een maand een W123 in mijn bezit (mijn eerste). Een witte 280CE uit '84 om precies te zijn. Nu heeft de auto alleen een paar mankemantjes, maar aangezien ik nog weinig technisch verstand van deze auto heb zoek ik iemand die bereid is en zin heeft om met mij deze mankementjes op te lossen. En natuurlijk gewoon wat te ouwehoeren over onze mooie benzen.
Het mankement zit hem vooral in het electrische. Zo wuift mijn temperatuur- en benzinemeter op en neer als ik het knipperlicht aanzet. En ook als ik het licht aanzet schieten de meters beide omhoog. Ik geloof dat dit met het printplaatje te maken heeft. Maar zoals ik al zei ontbreekt mij nog de technisch kennis over deze auto, maar dit wil ik natuurlijk graag leren! Het mooiste zou zijn als degene in de provincie Brabant of limburg woont aangezien ik ook uit het zuiden van het land kom (Tilburg).
Ik zou het erg op prijs stellen.

Ik zie natuurlijk ook naar reacties.

Mvgr,
Han
Hannus1986

Re:Wie wil mij helpen

Berichtdoor Citrobenz » 14 aug 2010, 20:30

Hallo Han,

het kan ook een kwestie van slechte massa zijn.
Maar als je de zoekfunctie (rechts boven) gebruikt kun je al heel veel vinden.

Er is genoeg te lezen en te leren op de site, veel plezier.
En als je eens naar het Noorden gaat ben je altijd welkom
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hannus1986 » 15 aug 2010, 12:59

Henk,

alvast bedankt voor je antwoord. Je hebt zeker gelijk dat deze site aan schat heeft aan informatie. Maar vaak zegt tekst mij niet zoveel. Aan de hand van illustratie werkt voor mij beter of natuurlijk gewoon in praktijk. Dat is natuurlijk het fijnst.
Ik weet bijvoorbeeld ook niet waar de massa's punten overal in de auto zitten. Ik heb er ééntje gevonden en opnieuw aangesloten (bij het rechtervoorlicht gezien vanaf bestuurder). Maar dit heeft helaas niets uitgehaald.

In ieder geval bedankt voor je uitnodiging. Ik hoop dat zich ook nog iemand wil aanbieden die meer in het zuiden van het land woont;).

Ik zou er in ieder geval erg mee geholpen zijn.

Groeten,

Han
Hannus1986

Berichtdoor RenK » 15 aug 2010, 19:35

Hallo Han,

Denk dat ik Henk gelijk ga geven, contact problemen.
Je klokken zijn elektrische dus als die een slecht contact maken varieert de stroom ( spanning eigenlijk) Hierdoor gaat de meter zwaaien.
Goed voorbeeld is de tankmeter, dit is een variabele weerstand die door de brandstof omhoog of omlaag gaat hierdoor gaat de wijzer op of neer. klotst tijdens de rit de brandstof reageert die dus ook. Dat kan betekenen dat deze dan vervuilt of stuk is. Omdat je schrijft dat ook de licht schakelaar dit doet denk ik dan aan slecht contact.

Bekijk je zekering kasje onder de motorkap een en spuit hem in met bijv WD spray.
Ook zit er een massa kabel aan je meterpaneel die slecht contact kan maken.

Probeer die dingen eerst eens.

Succes
Kees
RenK

Berichtdoor Hannus1986 » 15 aug 2010, 22:09

Heren,

bedankt voor jullie reactie. Ik zal er deze week eens naar kijken en dan horen jullie nog van mij.

groeten,
Han
Hannus1986

Berichtdoor Hans230CE » 15 aug 2010, 22:55

Bekijk je zekering kasje onder de motorkap een en spuit hem in met bijv WD spray.
Ook zit er een massa kabel aan je meterpaneel die slecht contact kan maken.

Zekeringkast en WD-40, vind ik niet zo een goed idee; eerder, de oude eruit,erover met een licht schuurpapier, contactspray en NIEUWE zekeringen. WD en elektra is niet zo een goed idee.

Onderpaneel onder het stuur eraf, klokkenspel eruit duwen en dan; alles eens goed reinigen, massa erachter los,opkuisen en weer monteren, doe gelijk nieuwe lampjes en nu je hem toch los hebt, de dimmer nazien of overbruggen.

Owja niet starten als je de oliedrukmeter hebt losgekoppeld!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Luigi » 15 aug 2010, 23:31

Hoi Han.

Als je er niet uit komt wil ik best eens met je meekijken.
Heb nu 14 dagen vakanie en ga naar Tsjechie.

Groet Luigi
Luigi

Berichtdoor JantjeV8 » 16 aug 2010, 10:45

Inderdaad een massa probleem, maar het is wel de massa aansluiting van de klokkenwinkel zelf.

Die moet er dus even uit.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Hannus1986 » 19 aug 2010, 18:51

Hallo allemaal,

dankzij jullie tips is mijn probleem verholpen! Ik heb de oude zekeringen eruit gehaald, even het schuurpapaiertje eroverheen gehaald, ingespoten met contactspray en uiteindelijk nieuwe zekeringen ingedaan. Alles werkt gelukkig weer naar behoren. Luigi in ieder geval bedankt voor je aanbod dat ik even mocht langskomen, maar het is al niet meer nodig. Mocht ik in de toekomst nog iets tegenkomen waar ik niet gelijk een oplossing voor heb, dan contacteer ik jouw wel even;)

Ieder bedankt... super!

groet,
Han
Hannus1986

Berichtdoor Hans230CE » 19 aug 2010, 20:59

En weer een gelukkig mens erbij.

Het zijn soms kleine dingen, maar ze zijn, naderen de 30

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Re: Wie wil mij helpen

Berichtdoor Danny280 » 30 dec 2012, 00:23

Mijn dochter heeft deze auto inmiddels een mnd in bezit, :D en..... dezelfde problemen zijn er weer.
Zal vd week het trukje nog eens doen en ook de massa s achter de teller eens aanpakken,hopen dat t dan opgelost is.
Auto is van mijn dochter.
Danny280
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1972
LPG: Ja

Re: Wie wil mij helpen

Berichtdoor Mark300DT » 30 dec 2012, 00:37

Je kunt ook een extra massa kabeltje aanleggen vanaf het klokkenspel naar de carrosserie van de auto.
if it's not broke fix it until it is
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971

Keer terug naar Techniek