Zo even een dagje weg naar Oldenburg, (Noord Duitsland).
Daar rondgelopen in het centrum, (ja de vrouw wil ook wat), niets opgevallen.
Ja dat de straat was opgebroken in het centrum, en je je nek wel kon breken.
We reden de stad uit, viel mijn oog ineens op een parkeer terein vol met oldtimers.
Gelukkig heeft de W123 voor en achter schijfremmen, en die dus ook maar in overvloedigheid gebruikt.
Mijn vrouw, "die dat soort zaken meestal niet direct opvalt" vraagt geschokt wat er aan de hand is, en waarom ik zo snel op dat ho! ijzer moet staan.
Ik zei zag je dat dan niet?
Nee dus.
Ik de auto geparkeerd, en zei kom maar mee dan verras ik je eens.
Zei vrolijk mee, in de veronderstelling dat wel iets heel spectaculairs moest zijn, qua restaurant of juwelier.
Komen we de heok om, ze ziet het en zegt"oh is dit het?", en ik met een opgewekt en vrolijk gezicht JA.
Ze is op een bankje in de schaduw gaan zitten, en heeft mij maar even laten gaan.
Net een kind in de ballebak.
Maar er stondem echt mooie tussen.
De meesten (met een rallybordje voorop) hadden een tocht gemaakt van de Noordzeekust naar de Oostzeekust, en kwamen in Oldenburg bij elkaar, om op een oprijpodium aan het publiek te worden voorgesteld.
Het laatste stukje moest men daarna nog rijden van Oldenburg naar een plaatsje bij Leer,en daar was de finisch.
De anderen met een nummerplaat met rode letters en cijfers waren van een oldtimerclub die eerst nog een route zouden rijden in de buurt, en dan de huldiging zouden bijwonen van de rallyrijders.
Dan waren er nog partikulieren uit Oldenburg, die daar ook stonden met hun oldies om ze te verwelkomen.
Een leuk treffen waar veel verscheidenheid aanwezig was.
Zo hebben we beide toch kunnen genieten van de dag.
Hebben we alsnog maar even ergens wat gegeten,eind goed al goed.
Hier een paar foto's van het terffen.
Groetnis fan Jan,Út Drachten. <br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/07/30 13:12