Die je aangeeft op marktplaats is een 230 carburateur, die lust wel een slokje meer dan een 230E (injectie) met een 230E is 1 op 10 / 11 prima mogelijk met weinig stadswerk.
Het overwegen van een diesel of benzine is puur persoonlijk, als je b.v. dicht bij je oprit van de snelweg woont om naar je werk te gaan en die oprit is nog kort ook, dan wordt je niet vrolijk in een 200D of 240D.
Maar als je eerst een stuk binnendoor moet en een lange invoegstrook heb om de snelweg op te gaan is er niets aan de hand.
En tijdens een lange reis (door bergachtig gebied) moet je er soms rekening mee houden dat je met de vrachtauto's moet mee-tokkelen.
Het nadeel van een 300D of 300DT is dat de brandstof kosten niet veel zullen schelen met b.v. een C180 benzine van 1998, net als een 6 cilinder op gas.
Dus heb je geduld en rij je regelmatig... neem een 4 cilinder diesel, heb je geen geduld.. dan een 230E (of 200)
Is het rijden met een W123 puur en enkel voor de hobby dan maakt de motor niet uit, ik heb b.v. lang met veel plezier in een 250 (6 cilinder benzine) gereden terwijl dat de meest bekritiseerde motor van de W123 is.
P.s. het is onmogelijk om een W123 via foto's te beoordelen, vaak is het zo dat de wagens die er van 2 meter afstand keurig uitzien de grootste roestbakken zijn.
Ik kies liever een wat rommelige W123 waar alle bekende plekken goed te zien zijn, om hem daarna op te knappen, dan ben je achteraf goedkoper uit.