[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bestuurdersstoel gaat niet meer omhoog : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:13

Bestuurdersstoel gaat niet meer omhoog

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Bestuurdersstoel gaat niet meer omhoog

Berichtdoor Pepper Blanco » 12 jan 2013, 21:54

Beste allemaal,

Ik ben aan het proberen om m'n bestuurdersstoel uit de Benz (coupe) te halen en loop tegen een probleem aan. Ik kan de stoel niet meer in hoogte verstellen, waardoor ik niet bij de bouten kan om de stoel te verwijderen. Als ik de handel aan de linkerzijde gebruik zie ik dat de vergrendeling aan de linkerzijde "los" laat, maar de stoel lijkt aan de rechterzijde te blokkeren. De bijrijdersstoel gaat wel zonder problemen omhoog en omlaag.

De stoelen willen niet kiepen, dus ik heb en probleem met het vacuum systeem. Kan dit te maken hebben met de in hoogte verstellen van de bestuurdersstoel?

Wie kan me helpen?
Pepper Blanco
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Bestuurdersstoel gaat niet meer omhoog

Berichtdoor Govert » 12 jan 2013, 22:33

De hoogteverstelling heeft aan twee kanten een vergrendeling, die je met de handel ontgrendelt. Zo te lezen wordt de vergrendeling aan de rechterkant niet ontgrendeld. Misschien een beetje WD-40 spuiten. Met een spiegeltje of een ander kijkinstrument moet je kunnen zien hoe het zit, eventueel met een tang wat helpen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mercedes200 » 22 feb 2013, 11:17

Ik heb geen oplossing voor je probleem sorry! Maar ben nieuwsgierig...kiepen de stoelen van een coupe met een vacuum systeem..??
Mercedes200
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Trifonius » 22 feb 2013, 18:14

Opvallend is dat de de stoel niet wil inklappen. Dat hoort in principe altijd te lukken, wanneer het vacuĆ¼m eraf is. (Dat kun je eenvoudig loskoppelen.) Ik ben geneigd dat eens te onderzoeken. Zit de stoelvergrendeling aan de rechter kant toevallig vast met een tie-rip? Misschien is dat een stap in de goede richting...
Trifonius

Keer terug naar Interieur