[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem door de kou, of is er meer... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:53

Probleem door de kou, of is er meer...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Emil » 25 jan 2013, 14:35

Hallo,

Het volgende speelt zich af sinds afgelopen week:
Vorst nam toe. Mijn 230 Coupe uit 1978 (benzine) had wat start problemen. Vaak sloeg zij pas na de 2e keer aan met een beetje gas geven. Met koude motor schokte en haperde ze wat. Maar zodra de motor warm was gleed ze over de weg.

Eergisteren wou ze helemaal niet meer aan. Blijven volhouden en uiteindelijk accu leeg. 's Avonds heeft mijn pa de auto aangesleept. Vervolgens heb ik een uur tot 1,5 uur rond gecruisd om de accu weer op te laden. gisteren sloeg ze weer niet aan en de accu weer leeg. Met startkabels de auto gestart, weer rond gereden om de accu op te laden. In beide gevallen schokken en haperen met koude motor.

Vandaag startte ze na 3 pogingen. Weer schokken en haperen en ik dacht dat gaat wel weg zodra de motor warm is, maar... het hield langer aan dan normaal EN de auto hield zich in. Met moeite haal ik de 100km/u en als ik er op zit duurt het bijna 5 minuten tot ze naar de 110 is geklommen. Benzine verbruik is nog net niet verdubbeld. Het is net of ik constant op de (hand)rem rij, wat uiteraard niet het geval is.

Kan dit door het koude weer komen, of is er meer aan de hand met mijn W123 230C uit 1978...

Mvg,

Emil
Emil
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 jun 2012, 10:10
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Bob250stijn » 25 jan 2013, 19:01

Kan van alles zijn , maar mijn eerste gedachte gaat toch richting ontsteking, die zou ik als eerste controleren.

Groet Bob
Avatar gebruiker
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 227
Geregistreerd: 30 mei 2008, 14:53
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Rob R » 25 jan 2013, 19:49

Hallo, spuit eens je verdelerkap en bougiekabels in met WD40 en daarna de binnenkant van je verdelerkap droogblazen met een fohn. Hoe is de staat van je bougies?

Mvg Rob
Avatar gebruiker
Rob R
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 20 feb 2011, 13:15
Woonplaats: Wageningen
Type wagen: 280
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor PascalvD » 25 jan 2013, 20:12

rijd je op gas of echt op benzine
gas lijkt het op een bevroren verdamper
benzine zou ik toch richting ondsteking denken trek er anders om en om de bougie kabels los en kijk of er naar luisterd (of ie in kakt of niet niet is die bougie slecht geen vonk )

succes er mee gr pascal
PascalvD
 


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor SKnepper » 25 jan 2013, 23:49

Ik ben er mee eens met Bob, Rob en Pascal dat het iets met ontsteking te maken zal kunnen hebben met een benzine. Controleer ook de bougies dat er niet te veel kool op de bougies zelf verzamelt heeft. Moest ook aan de ouderwetse verhalen denken over ijs in de benzine leiding, maar dat zal het niet kunnen zijn ;).
Groeten,
Sean
Je zult me niet breken, en mijn 200 automatisch ook niet :).
Avatar gebruiker
SKnepper
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 jul 2012, 18:45
Woonplaats: Zuid-Holland
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Hans230CE » 26 jan 2013, 11:22

Ik zou idd eens beginnen met nieuwe bougies.
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Rein in Trondheim » 26 jan 2013, 16:25

ik weet niet veel over de benzine auto s, maar kan het probleem niet ook in de automatische choke/mengselverrijking zitten ? Staat nu ook een topic over de carburateur op.
weet van mijn vorige auto(mazda uit 1977) met handchoke dat het bij vriesweer altijd een heel gevecht was met netgenoeg ckoke om m te laten lopen, sterk inhouden onder last, en swinters 1 op7 ipv 1op 13 rijden...
Maar ontsteking nakijken is altijd het beste uitgangspunt, niets aan de carburateur doen voor je de ontsteking helemaal goed hebt !
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 06 jan 2012, 00:04
Woonplaats: Tübingen(D)
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor SKnepper » 26 jan 2013, 23:23

Ik ben met Rob R mee eens. Dat WD40 spul is sterk spul als het om de verdelerkap gaat. De contacten kunnen soms vies worden, en WD40 schoont de boel mooi op! En een zetje nieuwe bougies zal geen kwaad doen. Een aanrader!
Groeten,
Sean
Je zult me niet breken, en mijn 200 automatisch ook niet :).
Avatar gebruiker
SKnepper
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 jul 2012, 18:45
Woonplaats: Zuid-Holland
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Schavuyth » 26 jan 2013, 23:52

Ik had een soort zelfde probleem deze winter met de 230E !! slecht starten, alleen starten met een beetje gas bij geven. Daarna schokkend rijden, uitvallen bij meer gasgeven. Ik dacht meteen aan de warmloopschakelaar of automatische shoke maar na aanraden van de forumvrienden de bougies en ontsteking vervangen.
Nergens meer last van! :D

Gr Joris
Schavuyth
 


Re: Probleem door de kou, of is er meer...

Berichtdoor Emil » 06 feb 2013, 15:09

Remmerij vervangen daar waar nodig was, nieuwe bougie kabels en nieuwe bougies hielpen voor het grootste deel.

Waar ze bij de MB dealer achter kwamen, is dat er ergens stroom lekt. Het zit hem in het 2e circuit (clock, trunklight, roof light front and rear, hazard warning system (relay II power windows term 86+87, autom. antenna)). De accu is verder perfect. De zoektocht gaat nog even door.

Ik reageer heel laat, omdat ik midden in een verhuizing zat en pas over een paar week weer internet heb. i.i.g bedankt aan iedereen die mee heeft lopen denken.

Gr, Emil
Emil
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 jun 2012, 10:10
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten

cron