Hallo,
Het volgende speelt zich af sinds afgelopen week:
Vorst nam toe. Mijn 230 Coupe uit 1978 (benzine) had wat start problemen. Vaak sloeg zij pas na de 2e keer aan met een beetje gas geven. Met koude motor schokte en haperde ze wat. Maar zodra de motor warm was gleed ze over de weg.
Eergisteren wou ze helemaal niet meer aan. Blijven volhouden en uiteindelijk accu leeg. 's Avonds heeft mijn pa de auto aangesleept. Vervolgens heb ik een uur tot 1,5 uur rond gecruisd om de accu weer op te laden. gisteren sloeg ze weer niet aan en de accu weer leeg. Met startkabels de auto gestart, weer rond gereden om de accu op te laden. In beide gevallen schokken en haperen met koude motor.
Vandaag startte ze na 3 pogingen. Weer schokken en haperen en ik dacht dat gaat wel weg zodra de motor warm is, maar... het hield langer aan dan normaal EN de auto hield zich in. Met moeite haal ik de 100km/u en als ik er op zit duurt het bijna 5 minuten tot ze naar de 110 is geklommen. Benzine verbruik is nog net niet verdubbeld. Het is net of ik constant op de (hand)rem rij, wat uiteraard niet het geval is.
Kan dit door het koude weer komen, of is er meer aan de hand met mijn W123 230C uit 1978...
Mvg,
Emil