Automaat-problemen zijn verholpen. Verse olie en het juiste peil doen wonderen!
En wat betreft mijn verzoek met betrekking tot ontstekingsproblemen.... Eigenlijk schaam ik mij een beetje.
In mijn beleving (en redenatie) moest het toch de ontsteking zijn die ervoor zorgde dat de auto bij het rijden sputterde.
Koude start was probleemloos, echter bij warme(re) motor was het steeds afslaan of ronduit beroerd lopen.
Ik ben best wel handig en vreselijk eigenwijs (soms best wel een handige combinatie
) maar kon niet bedenken hoe het opgelost kon worden.
Een lokale garagist had al verschillende keren uitkomst geboden. Steeds opgelost voor een "klantvriendelijk prijsje" en weer even rijden, maar nooit echt lekker.
Hij gaf ook telkens aan dat het met de ontsteking te maken had.
Dankbaar gebruikmakend van de kennis en ervaring op dit forum ben ik uitgekomen bij autobedrijf Verspeek in Berkel en Rodenrijs (nog geen 10km hier vandaan!)
Ik was vanmiddag nog een tevergeefse poging aan het doen om de Mercedes aan de gang te krijgen, maar zonder bevredigend resultaat. Enigzins boos en teleurgesteld heb ik telefonisch contact opgenomen met Verspeek.
Ik kon de klacht goed genoeg omschrijven zodat Verspeek mij gelijk gerust kon stellen. "Het CO zal niet goed afgesteld zijn" zei hij.
Ik mocht de auto brengen en als hij tijd had zou hij kijken.
Enfin sleepkabel aangehaakt en naar Verspeek alwaar wij hartelijk ontvangen werden. Verspeek maakte even tijd vrij en met een glimlach dook hij onder de motorkap en in no time liep de motor weer prachtig rond!
De auto blijft even in Berkel staan, zodat hij morgenochtend nog even de koude en warme start kan doen om een laatste controle uit te voeren.
Wat mij betreft grote complimenten voor Verspeek. Ik ben een onbekende voor hem en hij helpt mij telefonisch al op weg. Ik mocht direct langskomen en hij maakte direct tijd vrij om ons te helpen. Ik wil morgen nog even afwachten, maar dit is een service/klantgerichtheid die tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is!
Groet,
Addy