[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verlichting W123 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:45

Verlichting W123

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verlichting W123

Berichtdoor Janus » 03 feb 2013, 11:08

Beste medebenzers,

Laatst heb ik mijn rechterkoplamp vervangen. Het stekkerblokje, waar veel electradraden in gaan, heb ik ook vervangen want dat was vergaan. Je weet wel, dat blokje wat je los van de koplampbehuizing kan halen.
Alle electra draden heb ik precies zo als het was in het nieuwe stekkerblokje geplaats en deze terug op de koplamp behuizing gedaan. De draden zelf waren mi. niet beschadigd en goed, alleen ook wat aanslag.

Als ik nu mijn verlichting aan zet werkt het rechterstadslicht niet, soms ook het rechter dimlicht niet, dan weer het linker dimlicht niet en de rechter wel. Het grootlicht doet het wel, links en rechts. Als ik dan een beetje "jutter" aan het rechter stekkerblokje heb ik kans dat alles het weer doet.

Graag advies om het blijvend goed te krijgen. Moet ik alle draden schoonmaken ?, nieuwe contactjes maken?, inspuiten met van dat electra schoonmaak spul?, UB40? .

Janus
Janus
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Verlichting W123

Berichtdoor Bob250stijn » 03 feb 2013, 11:19

Contact spray kan altijd , WD 40 zeker niet, UB 40 is goeie muziek , maar wat je al zegt , met wat gerommel aan de stekker werkt het weer, dus ergens daar zit het probleem in de contacten ,nog een keer stekker open maken en controleren.

Vriendelijke groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja

Berichtdoor Luigi » 03 feb 2013, 11:35

Ik zou mijn schakelaar op het dashbord en de massa eens checken.
Stadslicht en dimlicht hebben niets met elkaar te maken. Grootlicht zit achter een relais.

Groet luigi.
Luigi

Berichtdoor Hans230CE » 03 feb 2013, 12:06

Net zo als luigi zecht, de massa eens loshalen kuisen en terug monteren, geen overbodige luxe na al die jaren. Op de sloop eens een andere schakelaar halen!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek