MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 09:22

motor schoon spuiten

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

motor schoon spuiten

Berichtdoor leo » 04 aug 2006, 14:33

hallo mensen onder de motorkap is het in al die
jaren nog al vies geworden
ik zit te denken om hem met een hogedruk spuit
schoon te spuiten
maar ik ben bang dat ik hem niet meer aan het lopen krijg met al dat water
iemand tips voor mij ???
leo

Antwoord:motor schoon spuiten

Berichtdoor Mercedennys » 04 aug 2006, 16:58

Leo,

Pas op met je slangen, de druk van een hogedrukreiniger is natuurlijk flink hoog. Pas ook op je slangen voor je vacuum circuit. Wel vervelend als je deuren niet meer dichtgaan als je vacuumslangen eraf gaan.

Maak goed je olie karter schoon, daar zit vaak echt veel prut en olie aan vastgekoekt.

Succes & groet,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor mdeijkers » 04 aug 2006, 17:03

Hoi

Ik heb op mijn werk eens de motorsteunen e.d. en de automaat bak eens afgespoten, dit heb ik gedaan toen de motor UIT was. Gewoon even kort op een aantal plekken met MOTORREINIGER van de wasplaats. de gedeeltes die ik gedaan heb zijn echt SCHOON en zie de aluminium steunen weer zo goed als in 1977 zijn ;)

Maar je zou het eigenlijk met draaiende motor moeten doen en voorzichtig en niet op je electronishe onderdelen spuiten zoals bobine e.d. bougie kabels etc je snapt het denk ik wel.

Daarna in mijn geval de auto gestart, ging goed alleen wilde hij de eerste min nog even wat inhouden met gas geven en 1x afgeslagen toen... echter laat de wagen 1 min lopen en het is weer goed.
mdeijkers

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 04 aug 2006, 17:44

ik heb hem een tijdje geleden ook schoongespoten met de hogedruk, geen centje pijn ja hij startte wel een beetje moeilijk de tweede keer maar zodra het spul droog is rijdt hij weer prima. je moet niet vergeten dat wanneer je in een stortbui rijdt of door hele diepe plassen, het spul ook lang niet droogblijft en de auto desondanks gewoon zijn werk doet...

als je het niet vertrouwd, laat hem dan na het spuiten een dagje staan, na een dag (en helemaal wanneer het zonnetje goed schijnt) is hij zeker weer droog genoeg om zonder problemen van zijn plaats te komen.

groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor wil240td » 04 aug 2006, 18:46

Ik heb bij de Wibra een fles Dasty ontvetter gehaald €1.29 Daar heb ik heel het motor gedeelte mee ingespoten en ff inlaten trekken daarna hem goed schoon gespoten met de hoge druk reiniger en het resultaat is verbluffend ik heb wel een diesel ik weet niet of dat wat uitmaakt

grts Wil
wil240td

Berichtdoor janbenz1 » 04 aug 2006, 19:59

Laat de motor in ieder geval draaien bij het schoonspuiten.
Doe anders even een plasticzakje over de stroomverdeler.

Ik heb het met een bus remmenreiniger gedaan, werkt perfect, lost alle olie op, loopt mmoi naar beneden in een opvangbak.
Je spuit alleen waar jij dat wilt, en ziet goed wat je doet.
Niks geen water gebruikt, en je hebt wel gezien hoe schoon hij is.

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor MajikSimon » 04 aug 2006, 22:35

ik vond het eerst ook spannend,

maar je kunt bij veel tankstations ook een motorreiningsprogramma doen, dan neem je zo'n lans met een straal heet water waaraan vet /olieoplossende chemicalien zijn toegevoegd.Is niet echt hogedruk, bij de stations die ik ken. Niet dwars op pakkingen spuiten...maar alles wordt perfect schoon

Kost 2 a 3 euro max....mijn motoren waren altijd zo vies dat er anders 4 bussen remmenreiniger door waren gegaan...en die troep adem je ook allemaal in en je hebt ook geen opvangbak nodig ofzo.

bij sommige kun je ook een bodemreinigingsprogramma doen....goed na pekel
MajikSimon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto