2) Wanneer ik zo effe snel met een half oog naar het bedradingsschema kijk (Zie link in eerdere post boven)
Dan zien ik dat voor en achter apart op elk zijn eigen 16 amp zekering is aangesloten.
Dat relai zorgt er dus voor dat je met 1 schakelaar toch over 2 zekeringen alle ramen kunt bedienen..
Doe je dat zonder relai dan zal je alles over de schakelaar en 1 zekering moeten laten lopen.. Wat kan betekenen dat wanneer je 3 raampjes tegelijk gaat bedienen of de zekering knalt of het net lekker gaat ruiken..
Ook/of zal dat relai dusdanig schakelen dat wanneer de auto op contact staat en je ook nog eens de deur open maakt je niet van 2 kanten stroom gaat krijgen op hetzelde circuit.
Wanneer je die tekening van boven nu even download en daarna opent in Microsoft Paint programma. Dan kun je met dat programma hele dunne kaarsrechte gekleurde lijntjes trekken. Loop zo met de juiste kleuren uit het schema de gehele tekening na, lijntje voor lijntje, om beter inzicht te krijgen op het schematische gedeelde van alleen de raambediening. Is effe werk, maar je plukt er je vruchten van en zult zo minder snel fouten maken..