[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kan iemand mij vertellen wat het probleem is : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 03:46

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Mart » 19 feb 2013, 22:40

beste allemaal,
Op 13 feb had ik een vraag gesteld op het forum hoe mijn k1 veer te vervangen.
Dat viel een beetje tegen want het blijkt nog een behoorlijke operatie.
Wel wijzer geworden van alle reacties.
Gisteren op pad geweest naar een bedrijf wat versnellingsbakken reviseert .
Onderweg wachtend voor een stoplicht begint de auto geluiden te maken die hij normaliter niet maakt.
De auto geparkeerd en gekeken waar het geluid vandaan komt.
eerst de automaat in N gezet en daarna liggend op de grond gas geven en luisteren waar het vandaan komt.
Op het eerste oog geluid bij de diff, hand op de cardanas gelegd en naar mate mijn hand dichter bij de automaat kwam werd het klappen van de as harder.
Ik had het idee dat het getak ,klapperen uit de automaat kwam, het leek of er iets aanliep in de automaat.
Een voorbijganger gevraagd of hij de auto in D en in de R stand wou zetten, de auto stond op de voetrem .
De klonk ook behoorlijk heftig op de as en in de automaat. het voelde alsof de as eerst een klein stukje draaide en toen pas de spanning op de as kwam.
Tijdens het voorzichtig terug rijden naar huis gaven de eerste en tweede versnelling ook een apart geluid, de derde en vierde versnelling waren oke'.
Iemand enig idee wat er aan de hand is.
Het is een lang verhaal en hoop ook duidelijk voor iedereen.
alle kennis is welkom.
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Govert » 20 feb 2013, 09:31

Ik denk dat de bak beschadigd is. In het andere topic zeg je dat het een 722.117-bak is, dat is niet de originele bak die onder een 300D hoort. Ik zou op zoek gaan naar een 722.118-bak.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Mart » 20 feb 2013, 13:31

Is er iemand op dit forum die in de buurt van Leiden woont of daar dagelijks langs rijdt.
Of die iemand kent die er verstand van heeft.
Die een diagnose kan vaststellen doormiddel van luisteren en rijden met de auto.
Ik heb er zelf geen verstand van en laat dat graag over aan iemand die hier bekend mee is.
M.v.g. Mart
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor PascalvD » 20 feb 2013, 19:43

ik zit niet in de buurt van maar probeer er anders een filmpje van te maken

als ik zo lees lijkt het als of je bak overleden is dat er een lager ect uit licht

gr pascal
PascalvD
 


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Mart » 21 feb 2013, 19:20

Ik wil voor de zekerheid de werkdruk en de modulatiedruk zelf gaan meten op de automaatbak.
Het is vorige week al gemeten door een kennis van mij, maar ben daar zelf niet bijgeweest.
Kan iemand mij vertellen welke werkdruk en welke modulatiedruk nodig is voor deze bak, ik ben namelijk niet in het bezit van een wis cd.
En mij ook vertellen welke ingangen ik moet gebruiken op de bak zelf om de druk te meten. (liefst met foto's)
Ik kwam erachter sinds de bak raar doet, dat mijn c.v. ook niet meer naar behoren werkt.
Misschien toch de vacuum aansturing ???
Het gaat om een automaatbaktype 722.117
M.v.g. mart
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor PascalvD » 21 feb 2013, 22:58

als ik zo zie denk ik dat het een vacuum lek is je cv gaat ook via vacuum en de bak ook volgens mij

kan je ook bewijze van test alle vaccum naar de cabine los halen en dat tuitje afdichten en kijken wat ie dan doet
dan kan je vacuum uitsluiten

succes gr pascal
PascalvD
 


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Mart » 22 feb 2013, 00:52

De c.v. losgekoppeld en weer een stukje rijden.
De bak schakelt wel maar erg laat.
De eerste paar minuten kwamen er geen rare geluiden uit de bak.
Gestopt, bak in neutraal en terug naar drive gas geven en daar kwamen de geluiden weer.
Geparkeerd voor de deur bak in N en weer het geluid. in zijn N stand hoor je het in bak duidelijk ronddraaien.
Ook viel mij op tijdens het rijden, dat de 3e versnelling erg lang duurde het schakelmoment was er, maar erg gebeurde even niets. het leek niet op slippen van de versnelling, had het idee dat de derde versnelling er niet in schoot/even haperde. Toch gaat mijn gedachte nu een beetje richting de vacuum pomp (membraan lek)
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Rein in Trondheim » 22 feb 2013, 11:58

als de vacuumpomp defect zou zijn ,zou je dat toc eerst moeten merken bij et remmen, doordat je rembekracter dan ook niet werkt. Moet je ineens erg ard trappen als je remt ?
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 06 jan 2012, 00:04
Woonplaats: Tübingen(D)
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kan iemand mij vertellen wat het probleem is

Berichtdoor Govert » 22 feb 2013, 14:58

Als je bak laat schakelt na het loshalen van het CV-systeem, dan is er sprake van vacuumlekkage. Heb je de vacuumleiding naar de CV wel afgedopt?

Er kunnen twee dingen misgaan met de vacuumaansturing van de automaat (bij jouw type waar de bak uitsluitend door vacuum wordt aangestuurd):

- teveel vacuum, omdat het regelventiel niet goed werkt of verkeerd is afgesteld. Je krijgt dan slippen en vroeg schakelen.

- te weinig vacuum, door lekkage of door een slecht werkend of slecht afgesteld regelventiel. Je krijgt dan hard en laat schakelen.

Als het vacuum niet in orde is, dan krijg je geen bijgeluiden, dat wijst op andere problemen, meestal op gebroken of versleten onderdelen in de bak. Eventueel kan het nog liggen aan een onjuist oliepeil en te oude olie + filter.

Een vacuumpomp-probleem zou je, zoals gezegd, ook moeten merken bij het remmen.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten