Hallo,
Zoals ook in mijn 'voorstel rondje' aangegeven: ik heb een probleem met mijn vriendin die veroorzaakt wordt door mijn 280CE .
Intro: ik rij een 280CE uit '85 op benzine en LPG.
Een paar weken geleden heb ik een paar backfires gehad die er uiteindelijk in geresulteerd hebben dat mijn MB nog maar 10km/u reed. Meer vermogen zat er niet in. De ANWB'er kon er niets mee en mijn garage kwam tot de conclusie dat mijn stuwschijf vastgeslagen was. Deze teruggedrukt en hij deed het weer. Vervolgens wel het issue gehad dat mijn MB op LPG (nadat hij warm was), afsloeg voor het stoplicht. Dit is nu ook gefixt.
Maar vorige week weeer een backfire gehad met als resultaat dat ik weer al mijn vermogen kwijt was. Weer naar de garage en stuwschijf weer teruggeduwd. Nu ook alle ontstekingsdelen vervangen, want volgens de garage is dat 9 van de 10 keer het issue met backfires.
Gisteren echter tijdens het starten op benzine (start altijd op benzine en schakel daarna over op LPG) weer geen vermogen...... Maar volgens mij niet veroorzaakt door een backfire. De garage heeft mij nu geleerd hoe ik zelf met een hamertje en een schroevendraaier mijn stuwschijf kan terugduwen/slaan. Kortom, ik kon gelukkig weer verder. Maaarrrrr, dit is volgens mij niet zoals het zou moeten...... De jongens van de garage (een oldtimer specialist) weten het ook niet zo goed meer op dit moment.
Dus heeft iemand enig idee wat dit is, waardoor het komt en belangrijker hoe ik dit kan oplossen? Ik wil mijn vriendin niet gelijk gaan geven dat de 280CE toch niet zo'n goed idee was. Ik vind de wagen echt te fantastisch om de deur uit te doen!
Bedankt!!