[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gloeibougies stuk : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 sep 2024, 05:16

Gloeibougies stuk

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Gloeibougies stuk

Berichtdoor Peter Schreurs » 27 feb 2013, 23:12

Hallo ff een vraagje hoop dat een van jullie me misschien kan helpen hiermee
Ik heb een 240D van 1980 die afgelopen weken niet wilden starten wat bleek de gloeibougies allemaal kapot pfff
dus heb ze laten vervangen en hij deed het weer wel maar een dag want de andere dag s,morgens weer hetzelfde
probleem niet starten dus ,ik dacht dan zal het wel aan de gloeiautomaat liggen want de draad gloeide niet als ik deed voorgloeien ,heb er een die je 2x moet voorgloeien dus geen snelgloeisysteem ,er een nieuwe in gezet maar helaas hij deed het nog altijd niet ,wat blijkt nu waren weer alle 4 de gloeibougies kapot.
Nu hebben we het voltage doorgemeten wat via de gloeiautomaat naar de bougies gaat en dat was met voorgloeien 12 volt en na het gloeien bleef er 2 volt op staan.
De gloeiautomaat is van bosch en de gloeibougies zijn ook van bosch
Weet ff niet meer wat te doen nu jullie misschien??
Groetjes Peter :)
Peter Schreurs
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 feb 2013, 22:34
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: gloeibougies stuk

Berichtdoor Rein in Trondheim » 28 feb 2013, 00:01

als je de oude gloeiers hebt, staan die volgens mij in serie, net als een kerstboomverlicting zeg maar,als er 1 defect is krijgen ze allemaal geen stroom, dus niet te snel concluderen dat ze allemaal stuk zijn...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de draad die gloeide, je bedoelt de verbinding tussen de gloeibougies in ?
succes ,rein
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 06 jan 2012, 00:04
Woonplaats: Tübingen(D)
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gloeibougies stuk

Berichtdoor Peter Schreurs » 02 maart 2013, 10:17

Ja dat bedoelde ik met de draad de gloeidraad,oh ik dacht ze allemaal apart werkte de gloeiers ,de 1e was eigenlijk alleen maar door de lus bedoel ik voor aan de gloeibougie de andere niet
Peter Schreurs
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 feb 2013, 22:34
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Gloeibougies stuk

Berichtdoor Citrobenz » 02 maart 2013, 22:52

Hallo Peter,
Ze staan inderdaad in serie, als de eerste stuk is gloeit er geen een meer.
Als de lus voor aan de gloeibougie door is dan is er iets anders aan de hand.
Ik zou eerst de injectors maar controleren
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron