Mijn 230E uit 1983 heeft sinds een weekje een probleempje: bij het optrekken houdt hij soms in, als je dan extra gas geeft voelt het een beetje als een kickdown bij een automaatbak: dan blijft hij inhouden waarna hij er plots 'doorkomt'. Op continu snelheid vermindert het stotteren, maar soms schokt ie nog eens kort. Zeker bij lage snelheden heeft hij er last van, als ik gewoon op de koppeling in eerste rij lijkt het met momenten een flinstonemobiel (springt echt over de weg dan). Bij het starten draait hij op 3 cilinders, maar na een tijdje begint hij wel mooi soepel te draaien. Ik heb ook het gevoel dat hij niet op volledig vermogen draait.
Ik had dit probleempje al eens eerder gehad en toen de auto niet meer wou starten had ik de verdelerkap eens gereinigd en gedroogd. Daarna startte de auto weer normaal. Nu gezien dat er kleine barstjes in de verdelerkap zaten dus maar een nieuwe gekocht. Zonder resultaat.
Wat heb ik intussen gedaan:
- Andere verdelerkap
- Andere rotor
- Andere bougiekabels
- Andere bougies
Bobijn geeft mooie vonkjes. Daar ligt het ook niet aan denk ik. Ik vermoed dat ik nu eerder in de brandstoftoevoer moet beginnen zoeken. Vuile brandstoffilter? Vervuilde/defecte injector?