[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Jos T : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:17

Jos T

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Jos T

Berichtdoor Jos T » 17 maart 2013, 12:21

Beste forumgangers,

Mijn naam is Jos en wonende op het eiland Goeree Overfalakkee.
Ik ben sinds 2006 in het bezit van een W123. Mijn eerste was een 300D uit 1983 met 120.000 km welke ik in Belgie gekocht had van een eerste eigenaar. Op deze auto moest ik 3 maanden wachten omdat de man zelf een nieuwe gekocht had en hij was al 70+!! Deze auto heeft twee jaar bij mij in de schuur gestaan totdat hij 25 jaar oud was. Het enigste wat ik er aan moest doen was de randen van spatborden repareren, deze waren erg slecht vanwege de chromen sierlijsten. Ik heb er met plezier in gereden maar vond dat ik wat pk`s te kort kwam als ik met een caravan op stap ging. In 2010 heb ik een lullig ongelukje gehad met een snorfiets maar wel eentje waardoor ik 3 maanden aan het bed gekluisteerd was. In die tijd kwam een maat van mij langs met een bordeaux rode 280E automaat met 140.000 km welke hij net in Belgie had gekocht. Ik was meteen verkocht aan de kleur en het MB tex interieur zodat ik deze geruild heb. Deze auto met automaat kwam mij goed uit omdat de ravalidatie van mijn knie toch wat langer ging duren.
De 280E is echt een monster. In het begin wel eens het gas ingetrapt en bij 200km/uur had ik dan nog gas over!!
Tegenwoordig heb ik de rijstijl van een oude vent volgens mijn vrouw maar na een relatie van 20 jaar wordt ik van zulke opmerkingen niet meer warm of koud ;) . Als je ergens op tijd wilt zijn moet je op tijd vertrekken en niet harder gaan rijden.
Wat heb ik aan de 280E gedaan? allereerst gas ingebouwd bij de gebroeders in Eindhoven en vervolgens zwaardere achterveren. De 280 was eigenlijk een Amerkaans model maar is nooit Europa uit geweest, hij was oorspronkelijk van een amerkaanse militair geweest welke in Duitsland was gelegerd hebben ze mij wel eens verteld. De 280 had ook een airco systeem maar dit is echt een hoofdpijn project geweest :( . Op den duur was ik het zo zat dat ik de volledige airco (koekoeksklok) eruit gesloopt hebt en er een reguliere kachel in heb geplaatst. Nu werkt de kachel prima.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Benz en heb ik nog wel een aantal wensen: Er zit een niet constante zoem in mijn aandrijflijn waarvan ik vermoed dat dit het tussenlager is. De info hoe dit uit te voeren vind ik wel op de site. vervolgens wil ik de auto van de zomer over spuiten omdat de lak niet meer glimmend is te krijgen, ook niet met commandant pasta.
Ik kom al jaren op deze site maar ben nooit eerder aangemeld geweest en vond dat het er nu maar eens van moest komen.

Mensen, tot later. Jos
Jos T
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Jos T

Berichtdoor Hans230CE » 17 maart 2013, 12:44

Welkom Jos

Je hebt jaaaaaaren gemist :P :P

Foto's misschien????
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen