[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:20

Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor Arend-Jan » 20 maart 2013, 18:22

Hallo

Ik heb een probleem. ik heb een backfire gehad met me Mercedes.
zins die tijd rijd hij niet meer op benzine. ik heb de stuw klep weer netjes gemaakt en hij werkt zoals behoord want als ik hem naar beneden drukt dan voel ik druk hier op. op LPG rijdt hij als een zonnetje. Hij krijgt volop benzine en verzuipt dik. de injectie blijft inspuiten. dus krijg hem niet gestart ik denk dat er in de spinnenkop iets niet goed is maar weet niet wat. wie kan mij hier informatie over geven en tips.

Mvg,

Arend-Jan
Arend-Jan
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 jul 2012, 17:18
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor Arend-Jan » 21 maart 2013, 18:00

Kan niemand mij Helpen?
Arend-Jan
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 jul 2012, 17:18
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor vlieger » 21 maart 2013, 19:51

Als je met je de stuwschijf bezig geweest bent, moet je de CO opnieuw af laten stellen op benzine.
vlieger
 


Re: Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor Arend-Jan » 22 maart 2013, 17:11

Bedankt voor je reactie.
Maar dat is het niet want de injectie blijft inspuiten.

mvg,

Arend-Jan
Arend-Jan
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 jul 2012, 17:18
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor vlieger » 22 maart 2013, 19:16

De injectie heeft niets met CO te maken.
De CO zorgt voor een juist mengsel-lucht verhouding o.a. bij het starten.
vlieger
 


Re: Help W123 280CE 1982 rijdt niet meer op benzine!

Berichtdoor Zozo » 23 maart 2013, 11:27

Dat de injectie blijft inspuiten bij een lopende motor is ergens niet meer dan logisch. ;) Alleen naargelang jouw scenario krijgt ie nu gewoon veel te veel en verzuipt. En wanneer hij op gas als een zonnetje loopt en op benzine helemaal niet, hoef je het waarschijnlijk niet in de valse lucht te zoeken. LPG is immers veel gevoeliger voor valse lucht dan benzine, meestal zijn de symptomen dan net andersom, zoals slecht lopen op benzine en nauwelijks of niet op LPG afhankelijk van de grootte van de lekkage. :side:

Afijn :) je schrijft dat je de stuwschijf van de luchtweger weer gefatsoeneerd hebt en deze nu weer naar behoren werkt. Nou gezien de werking en interne constructie van dit onderdeel lijkt me dat laatste een wat voorbarige aanname. Je kan van buitenaf namelijk niet voelen noch zien of daar binnen nog alles correct op zijn plaats zit. En gezien je die schijf hebt moeten fatsoeneren heeft die hele handel daar klaarblijkelijk toch een behoorlijke opdoffer gekregen door die backfire.

Onder die stuwschijf bevind zich nog een bladveertje die de schijf in de juiste rustpositie dwingt welke ook kan verbuigen of los geraken door zo'n dreun en dan bungelt je schijf er maar wat ongecontroleerd bij. Maar in het ergste geval is de arm waar de luchtweger op zit geschroefd gescheurd en of verbogen. Die arm beweegt weer de plunjertje waarmee de stuurdruk in de brandstofverdeler wordt geregeld. En dan, wanneer de luchtweger in de juiste rustpositie staat met die verbogen arm dan staat de plunjer in de brandstofverdeler niet meer in de juiste positie en te ver open en geeft (veel) teveel brandstof t.o.v de luchtverhouding.

Dus haal de stuwschijf eens helemaal er vanaf en controleer de arm op scheurtjes. Die arm is van gegoten alu, dat eerder scheurt dan verbuigt, maar dat kun je nooit zeker weten. Een heel verhaal maar dit is zo'n beetje de theorie achter teveel benzinetoevoer naar aanleiding van een backfire met een verbogen stuwschijf en zonder gescheurde rubberdelen. :) :( en dan wordt het een hele dure.

Ik geloof dat Toontje nog ergens een mooie afbeelding heeft rondzwerven waar je duidelijk een gescheurde arm van de luchtweger kan zien veroorzaakt door de beroemde LPG backfire..
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron