Dat de injectie blijft inspuiten bij een lopende motor is ergens niet meer dan logisch.
Alleen naargelang jouw scenario krijgt ie nu gewoon veel te veel en verzuipt. En wanneer hij op gas als een zonnetje loopt en op benzine helemaal niet, hoef je het waarschijnlijk niet in de valse lucht te zoeken. LPG is immers veel gevoeliger voor valse lucht dan benzine, meestal zijn de symptomen dan net andersom, zoals slecht lopen op benzine en nauwelijks of niet op LPG afhankelijk van de grootte van de lekkage.
Afijn
je schrijft dat je de stuwschijf van de luchtweger weer gefatsoeneerd hebt en deze nu weer naar behoren werkt. Nou gezien de werking en interne constructie van dit onderdeel lijkt me dat laatste een wat voorbarige aanname. Je kan van buitenaf namelijk niet voelen noch zien of daar binnen nog alles correct op zijn plaats zit. En gezien je die schijf hebt moeten fatsoeneren heeft die hele handel daar klaarblijkelijk toch een behoorlijke opdoffer gekregen door die backfire.
Onder die stuwschijf bevind zich nog een bladveertje die de schijf in de juiste rustpositie dwingt welke ook kan verbuigen of los geraken door zo'n dreun en dan bungelt je schijf er maar wat ongecontroleerd bij. Maar in het ergste geval is de arm waar de luchtweger op zit geschroefd gescheurd en of verbogen. Die arm beweegt weer de plunjertje waarmee de stuurdruk in de brandstofverdeler wordt geregeld. En dan, wanneer de luchtweger in de juiste rustpositie staat met die verbogen arm dan staat de plunjer in de brandstofverdeler niet meer in de juiste positie en te ver open en geeft (veel) teveel brandstof t.o.v de luchtverhouding.
Dus haal de stuwschijf eens helemaal er vanaf en controleer de arm op scheurtjes. Die arm is van gegoten alu, dat eerder scheurt dan verbuigt, maar dat kun je nooit zeker weten. Een heel verhaal maar dit is zo'n beetje de theorie achter teveel benzinetoevoer naar aanleiding van een backfire met een verbogen stuwschijf en zonder gescheurde rubberdelen.
en dan wordt het een hele dure.
Ik geloof dat Toontje nog ergens een mooie afbeelding heeft rondzwerven waar je duidelijk een gescheurde arm van de luchtweger kan zien veroorzaakt door de beroemde LPG backfire..