Hallo,
Vandaag dacht ik even snel de remvloeistof te vervangen.
Bij de doe het zelf garage een zuigapparaatje geleend en aan de slag gegaan. Eerst het reservoir leeggezogen vervolgens nieuwe remvloeistof erin gedaan (zoveel dat het ook in het voorste deel van het tankje terecht kwam). Daarna per wiel flink wat er doorheen gezogen om de boel een beetje schoon te spoelen.
Daarna ontluchten. Tankje weer vol rechtsachter beginnen met zuigen. Dat ging na een tijdje vrij goed al bleef ik belletjes in het slangetje zien maar die zoog hij volgens mij bij de nippel aan want ik trok het reservoir goed leeg (Heb wel steeds op tijd bijgevuld).
Bij de voorremmen lukte het niet om vloeistof aan te zuigen ook met pompen op rempedaal kwam er geen vloeistof uit de nippels. Daarna nog achter met pompen op pedaal gecheckt daar kwam wel gewoon remvloeistof uit en werkten de remmen ook.
Volgens een jongen in de garage was waarschijnlijk de hoofdremcilinder naar de gallemiesen. Eerst dachten we nog dat misschien de leiding verstopt was maar dat lijkt me vreemd want dan zou toch enige druk moeten kunnen opbouwen en dan zou 1 van de twee voorremmen gewoon moeten werken toch?.
Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
De auto heb ik voorlopig daar gelaten helaas....
Alvast bedankt en groet,
Wietse