MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:24

Kan brandstoftank niet leegrijden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Kan brandstoftank niet leegrijden

Berichtdoor MarceldB » 19 mei 2006, 10:38

In een ander topic heb ik al geschreven dat mijn 280TE soms inhield. Dat gebeurde altijd na het nemen van een scherpe bocht. Nu blijkt dat weg te zijn na te hebben getankt. Ik herinner me dat dat eerder is gebeurd.
Er ging echter maar 50 liter in de tank.

Nu zag ik dat er een filter in de tank zelf zit (nr. 56). Zal dat filter (wellicht verstopt) de oorzaak kunnen zijn?

MarceldB

Antwoord:Kan brandstoftank niet leegrijden

Berichtdoor Reinout » 19 mei 2006, 11:22

Marcel,

Dat zou heel goed kunnen. Ik heb met mijn 240D hetzelfde probleem gehad, ik kreeg niet alles uit de tank. Met Zonnebloemolie had ik er meer last van dan met diesel. Ik heb geprobeert het tankfilter uit de tank te draaien van onder (in een sedan zit het filte van onder vast), maar hij zat muurvast. Uiteindelijk heb ik maar de hele tank uitgebouwd zodat ik meer kracht kon zetten. Uiteindelijk bleek het hele filter verstopt met teer en asfaltachtige dingen te zitten, het viel me mee dat ik uberhaupt nog vooruit kwam! Het is een gaasfilter, je kan hem gewoon uitspoelen met kokend water en zeep. M'n Benz ging wel 20% harder toen het filter schoon was!
Het is een vrij eenvoudige klus, als ik je tekening zie kan je er vanuit de kofferbak bij en hoef je helemaal niet moeilijk te doen.
Met een waterpomptang kan je het filter eruit draaien, schoonmaken en terugstoppen. Het zit met rubber pakkingen geseald, je kan dus zonder problemen dezelfde pakking weer gebruiken.
Sterkte ermee,

Reinout
Reinout

Berichtdoor Reinout » 19 mei 2006, 11:26

sorry ik keek even verkeerd, hij zit natuurlijk altijd aan de onderkant. Als je geen brug hebt zou ik gewoon je tank uitbouwen, kan je die ook nog schoonspoelen. Bij mij zat er ook aan de tankwand nog troep, een beetje brandstof erin, schudden en hij wordt weer lekker schoon.
Je kan ook nog met hoge drukspuiten en zeep de binnenkant schoonmaken, dat vond ik een beetje teveel moeite. Als je hem schoongemaakt hebt zal je zien dat je je brandstoffilter ook niet zo vaak meer hoeft te verschonen.

Reinout
Reinout

Berichtdoor MarceldB » 09 aug 2006, 16:51

Intussen is het filter vervangen en volgens mij is het probleem weg. En ik rij nu ook weer op gas., dus is het filter minder relevant.

Het oude filter was wel erg vies.
MarceldB

Berichtdoor Brammix » 10 aug 2006, 08:34

Ik had ook hetzelfde met zonnebloemolie. Dit maakt al het bezinksel weer een beetje los. Wel lekker om hem dan eens helemaal lekker schoon te maken.
Brammix

Re:Antwoord:Kan brandstoftank niet leegrijden

Berichtdoor MB240D1984 » 23 jun 2008, 12:20

Bestaan er kunststof brandstoftanks die compatible zijn met een W123 sedan?
MB240D1984

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto