Roest op de wielkasten is in zoverre van belang dat et bij een sedan in ieder geval wordt gezien als een dragend deel en de auto er uiteindelijk op afgekeurd kan worden, ook de dorpels en de bodemplaat en binnenspatborden mogen niet teveel roestscade( gaten) ebben.
Over LPG zijn de meningen verdeeld,maar et is in principe niet schaars of gevaarlijk en een auto met een gastank kan ook gewoon op benzine rijden.
volgens mij zijn de volgende motoren geleverd in de W123, 4 cilinder benzine 2 en 2.3 liter carburateurmotor 200 en 230, na 1980 zijn er veel modernere 4 cilinders gekomen, 2 liter met carburateur en 2.3 liter injectie. 200 en 230E, zuiniger met meer vermogen.
Diesels zijn er als 2.0 2.2 en 2.4 liter 4 cilinders , 3 liter 5 cilinder, na 1980 ongeveer krijgen de 200 240 en 300D zon 10% meer vermogen. maar naar moderne maatstaven niet veel ( tussen 55 en 125 pk). Je moet er van houden (ik wel). Mijn eigen auto gebruikt eigenlijk nooit meer dan 1 op10 maar ook nooit minder dan 1 op12.(300TDT,dus een station turbodiesel met automaat en 435000 km).De viercilinders en handbakken zijn wellicht zuiniger ,maar veel langzamer en je moet er een proberen om te weten of je dat zelf een probleem vindt.
Wat een leuk hobbprojectje is angt natuurlijk erg van jezelf of,hoe handig ben je, hoe mooi moet ie worden en tot wanneer vindt je et nog leuk.
het grootste probleem blijft de carosserie en als je geen mooie auto wil zijn er natuurlijk ook een heleboel andere modellen om uit te kiezen