Om te beginnen bij het begin, als je de zekeringskast onder de motorkap opendoet zou er een overzicht moeten opstaan van welke wat zekert. Ook meten is weten, en als je eerst kijkt welke zekering bij contact af spanning krijgt, en dan welke met contact aan spanning krijgen, weet je al meer voor de aansluiting.
Wat betreft boxen, ga via de zoekfunctie op "luidsprekers" eens zoeken welke er zo allemaal gebruikt zijn vooran (10') en welke achteraan (13').
Voor de antenne, normaal dacht ik dat ze bij de diesels altijd rechts vooraan stonden, en voor de benzines links achteraan, maar wat houd je tegen om die van jouw daar ook neer te foefelen. Voor de exacte locaties moet iemand anders maar eens de meter uithalen.
Vooraan +: is makkelijker te monteren en om door het schutbord te gaan is geen probleem
-: hij pakt meer vuiligheid
Achteraan +; hij staat niet in je zicht, en is makkelijker om een elektrische te plaatsen (zoekfunctie)
-; je moet meer draden trekken en je hele interieur moet er bijna uit, maar dat moet ook als je toch boxen achterin zet. Die draden moeten namelijk ook achterin geraken, dus het is bijna een must om een elektrische achteraan te zetten
1 draad extra voor een volautomatische, 2 draden extra voor een half-automaat (en dan heb je nog een knop nodig, ook voor de fader bij sommige oude radio's).
Radio, goesting kiezen, ik heb een modernere met CD wisselaar en een andere zweert bij een periode radio
Siegel, neem eens contact met Toontje, of bv -Mercedes-only, in Hapert - net over de grens bij Turnhout, die heeft/hebben misschien ook een armsteun.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans