Mensen, iedereen zal het erover eens zijn dat er in Nederland problemen zijn rondom de autobelastingen in zijn algemeen...Een groot probleem is het belasten van autobezit, en niet autogebruik.
Dat maakt veel mensen met meerdere auto's hier moedeloos, want men kan echt maar in 1 auto tegelijkertijd rijden.
En zo zuinig zijn de oude wagens in het algemeen nu echt niet. Daarom hebben veel mensen (maar niet allemaal) heen andere auto voor woon-werk verkeer. Als ik slechts 1 Benz zou hebben en ik zou deze simpelweg kunnen behouden door een suzuki alto erbij te rijden voor elke dag dan zou ik enorm dankbaar zijn, maar helaas werkt het niet zo, want het gaat helaas puur om bezit... In plaats daarvan rijd ikzelf al jaren voornamelijk in LPG G3 wagens, nu een redelijk recente MB, omdat dat goedkoop rijdt inderdaad maar daar gaat het nu niet om.
Vrijwel iedereen ziet in dat er iets zal moeten veranderen, want het gaat nu wel met een enorm grote botte bijl,
ook de leeftijden van 30 en 40 jaar die gehanteerd worden zijn niet mals. Wat niemand wil is min of meer gedwongen zijn of haar auto(s) feitelijk weg moeten doen. Laat de discussie over de 'echte liefhebber die toch zeker wel wat overheeft voor zijn hobby etc' nu even verstommen aub. Want onze auto's zijn bijzonder zwaar en er zijn veel mensen met meerdere auto's. De motorrijtuigenbelasting is (al sinds 1966! hoe actueel is dat nu nog?) voor een heel groot deel gebaseerd op gewicht.Iedereen lijkt het logisch te vinden dat wegenbelasting zich concentreert op gewicht (uiteraard ook door de naam)maar dat is inmiddels echt niet meer zo vanzelfsprekend om alleen naar gewicht en brandstof te kijken. Het gaat juist ook om gebruik, dit geeft de overheid zelf aan.
Iedereen prikt nu door het verhaaltje van het milieu heen, want het gaat zo blijkt nu toch echt om de pegels, en dat wordt nu steeds duidelijker. Weekers moet zijn geld binnenhalen, hoe dan ook.
Naast alle negatieve commotie rond het onderwerp zijn een aantal vrij positieve dingen eind 2012 wat onderbelicht gebleven: moties van Bashir en van Vliet.
http://www.oudevolvo.nl/blog/2012/11/20 ... -positief/( pas op het is een pagina uit 2012 met deels achterhaald nieuws!)
Wellicht is het een idee om naast de moeite nemen van het spuien van al het ongenoegen hier (waarvoor mijn volledige begrip),OOK nu eens de moeite te nemen juist deze 2e kamer leden te contacteren.
Omdat deze juist al aangegeven hebben WEL inzicht te hebben in de materie.
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/al ... r_farshad/http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/al ... lf_aleida/Want de hele kwestie is nu aan de 2e kamer..
Natuurlijk kan het allemaal vergeefs zijn, maar geloof me, niks doen behalve hier uiting geven aan alle begrijpelijke gevoelens is niet vanzelfsprekend beter. Leg uit dat de schade enorm zal zijn, niet alleen jouw prive leed en verdriet maar ook verlies van banen, BTW, accijnzen etc. Mensen in de ww en bedrijven failliet...
De taart is wat groter dan alleen de punt van weekers, en hopenlijk ziet de 2e kamer dat WEL in.
Er zitten daar uiteraard veel meer zinnige mensen, ongetwijfeld ook zelf auto liefhebbers en als je andere mensen wil aanschijven, natuurlijk doe dat maar neem aub nu wel de moeite want het moge duidelijk zijn dat het nu wel echt bijzonder menens is, als clubs als KNAC en ANWB en FEHAC leeftijden van 30 en zelfs 40 jaar aandragen, hiermee instemmen, en DAT zelfs onvoldoende is in de ogen van Weekers.