[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Vrijstelling belasting voor oldtimers wordt afgeschaft : Van alles en nog wat.... - 25

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:39

Vrijstelling belasting voor oldtimers wordt afgeschaft

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re: Vrijstelling belasting voor oldtimers wordt afgeschaft

Berichtdoor Quinten » 18 apr 2013, 11:35

Ja rob, voor benzine lijkt het mee te vallen, maar de kans bestaat nog wel op een kwartstarief na 30 jaar.
Quinten

Berichtdoor Rob R » 18 apr 2013, 11:38

Als het allemaal zeker gaat worden de komende dagen trek ik daarna de LPG installatie eruit, leg hem 4 jaar op de plank in de schuur. Maar misschien komt er nog iets positiefs uit in de komende dagen voor de dieselaars. Mvg Rob
Rob R
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 280
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Quinten » 18 apr 2013, 11:47

Als je een B op je kenteken wilt moeten wel alle leidingen er onderuit.
Quinten

Berichtdoor 230teee » 18 apr 2013, 11:51

Ik heb inmiddels al verhalen gehoord van creatieve "slopers" die momenteel uit oude sloopauto's waarvan de kentekenpapieren nog niet zijn vernietigd de schassisnummers aan het uitsnijden zijn om ze daarna in jongere auto's in te lassen. Omkat-praktijken dus.

Al met al word ik niet vrolijk van alle berichten. Zeker als je marktplaats de laatste tijd bekijkt. Auto's worden momenteel voor dumpprijzen aangeboden. Voor mijn benzine-auto uit 83 valt het misschien nog mee maar je raakt waarschijnlijk een diesel, hoe mooi en goed hij ook mag zijn aan de straatstenen niet meer kwijt. En mijn project "zelf inbouwen van een LPG installatie" laat ik maar voor wat het is.
De benzine kruipt waar het niet gaan kan.
230teee
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee

Berichtdoor Rob R » 18 apr 2013, 11:53

Hallo Quinten, klopt, de leiding eronderuit, gastank en verdamper eruit. Verder laat ik het elektrische gedeelte wel zitten, haal natuurlijk wel de stroom eraf. Zelf rij ik ongeveer 4000 km per jaar met de witte 280 dus op benzine is het nog berijdbaar gelukkig. Moet ik trouwens de auto opnieuw laten keuren en de papieren opsturen naar Veendam? Mvg Rob
Rob R
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 280
Bouwjaar: 1965

Berichtdoor Quinten » 18 apr 2013, 12:01

@Rob,

Volgens mij moet je hem bij een RDW keuring vestiging laten keuren.

Maar kijk even op de rdw site of open er een apart topic over, om op dit topic verder geen heen en weer gesprekken te houden.
Quinten

Berichtdoor MajikSimon » 18 apr 2013, 16:54

Ter info, in de context lijkt me dit geen spam :):
http://www.amklassiek.nl/barricades-old ... ter/64771/
1 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de staatssecretaris ‘doof’ voor alle argumenten en wil hij kostte wat kost de beoogde 156 miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft gezet.

Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om staatssecretaris Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En wel voor komende maandag 22 april wegens komende ontwikkelingen.

Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nl

Ga naar onze Facebookpagina en deel het bericht massaal. En help de oldtimerliefhebberij en -branche overleven.

Goed verhaal van Marco Hof wellicht weet een enkeling deze naam wel te plaatsen?
Beste , objectieve verhaal tot nu toe. Wij als amateurs kunnen een hoop blaten maar dit verhaal is
degelijk, helder en klopt als een bus vind ik.Van Marco Hof

https://www.facebook.com/automotoryoung ... 2016040653

Open brief aan staatssecretaris Frans Weekers #mrb #oldtimers

Geachte heer Weekers,

Een sociaal akkoord of troonswisseling doen niet zoveel stof opwaaien als de vrijstellingsregeling voor oldtimers. U heeft het er maar druk mee. En het is ook nogal wat: 153 miljoen op tafel zien te toveren en daarbij ook de liefhebber en zijn cultureel erfgoed zoveel als mogelijk ontzien. Dat gaat niet passen. En dat klopt ook.
Onderbuikgevoelens zorgen er voor dat er in de reacties op internet ‘uit de heup geschoten wordt’. Bezitters en handelaren preken voor eigen parochie en de instanties waarmee u overleg voert zijn een extractie uit een old-boys network die grotendeels de belangen slechts behartigen van hen die het zich gemakkelijk kunnen veroorloven. Daar is dus niet zo veel mee te beginnen.

Wie staan er straks in de kou? De liefhebber die van zijn spaarcenten een oldtimer rijdt, de handelaren in oldtimers en de toeleverende bedrijven. Onderschat deze bedrijfstak – die al sinds september 2012 vrijwel stil staat – alstublieft niet. De oldtimerbranche – handelaren, verzekeraars, autospuiterijen, stoffeerders, onderdelenleveranciers – zorgen voor flink wat inkomsten in de staatskas en voor veel arbeidsplaatsen. De omzetten in deze branche zijn een veelvoud van de 153 miljoen die u binnen denkt te halen, een bedrag dat bij lange na niet gehaald zal gaan worden.

Steeds meer oldtimerbezitters zullen hun verlies nemen en de auto verkopen. Simpelweg omdat zij de running costs niet kunnen voldoen. Velen van hen hebben er namelijk een gewone auto bij, en twee auto’s is voor veel mensen onbetaalbaar geworden. Weer anderen zullen – om het verlies op de waarde van hun bezit zoveel als mogelijk te beperken – besluiten om de moderne auto aan de kant te doen ten faveure van de oldtimer, welke dan voor dagelijks gebruik zal worden ingezet. Als milieu een issue is, dan is deze situatie onwenselijk. Resteert nog de mogelijkheid tot schorsen, buiten de illegale mogelijkheden om zonder wegenbelasting te kunnen rijden, maar die laat ik even buiten beschouwing in dit verhaal.

U gaat dus, kortom, uw doelstellingen niet halen, bezitters van oldtimers duperen en een gehele branche op zeep helpen. Het gaat op deze manier aan alle kanten geld kosten en dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.

Er zijn legio mogelijkheden om te voldoen aan de wens van de kamer alsmede de begroting van het kabinet. Daar hoef je echt geen creatieveling voor te zijn. Deze mogelijkheden hebben als uitgangspunt het eerlijk verdelen van de kosten voor het gebruik maken van de openbare weg, het terugdringen van het dagelijks gebruik van milieubelastende oldtimers, het binnenhalen van minimaal 153 miljoen euro en het in stand houden van het Nederlands cultureel erfgoed.

Sprak u nu maar met mensen uit de branche die werkelijk begrijpen waar het allemaal over gaat. Dan zou het allemaal goed komen met de vrijstellingsregeling wegenbelasting voor oldtimers. Ik wens u ondertussen veel wijsheid toe in uw beslissing.

Met vriendelijke groet,

Marco Hof
Hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer

Nog een idee: een wisselkenteken

http://www.amklassiek.nl/voorstel-motor ... ers/64765/
Bijlagen
Deel-en-Mail-1024x721.jpg
Deel-en-Mail-1024x721.jpg (202.83 KiB)
MajikSimon

Berichtdoor Wim Matsinger » 18 apr 2013, 21:02

mijn brief aan de Slob van de Christen unie.

Geachte heer Slob,

Al jaren ben ik lid van de Christen Unie en via deze weg wil ik graag uw aandacht vragen voor de behandeling van de regeling voor de oldtimers. Deze regeling moet conform het regeerakkoord welke bij u bekend is per 1-1-2014 aangepast worden. Helaas heeft de staatssecretaris geen akkoord kunnen bereiken met de belangenorganisaties en zal dus de Tweede Kamer zich moeten uitspreken.

Historie

De oude regeling van gehele vrijstelling heeft ruimte geboden voor het dagelijks gebruik van een oldtimerauto. Hierdoor betaalde de eigenaar geen wegenbelasting en (met nadruk) in sommige gevallen kon je hierdoor per maand goedkoper per maand uit zijn, dan een normale auto van bijvoorbeeld 5 jaar oud. Deze groep bezitters is ten opzichte van de gehele groep een klein deel, (waarvan we eigenlijk niet moeten spreken van liefhebbers). Het veronderstellen dat deze mensen misbruik hebben gemaakt van de regeling vindt ik te ver gaan omdat simpelweg de overheid zelf deze ruimte heeft gegeven al deze jaren.

In ben zelf sinds 2007 in het bezit van een oldtimer Mercedes (Diesel Bouwjaar 1982). Deze auto wordt hobby matig gereden ( minder dan 2000 KM per jaar) In de huidige voorstellen die de staatssecretaris naar de kamer heeft verzonden proef ik de voorkeur de (gedeeltelijke ) vrijstelling pas bij een auto van 40 jaar toe te kennen. De staatssecretaris denkt hiermee van een grote groep oldtimer bezitters wegenbelasting te ontvangen en hierdoor meer geld in de staatskas te krijgen.

Dit is een onterechte veronderstelling en zeker naïef te noemen. Dit om de volgende redenen:

1) Een grote groep bezitters zullen hun auto proberen te verkopen tegen zeer lage marktprijzen. Gevolg geen inkomsten, auto zullen geëxporteerd worden. De groep kopers zal veel te klein zijn, omdat het bezit veel te duur is geworden. de Eigenaren zullen geen jonger auto kopen omdat ze deze al hebben voor dagelijks gebruik.
2 Een groep bezitters zal de auto schorsen totdat deze de leeftijd van 40 jaar heeft bereikt.
dus wederom geen inkomsten.
3) de groep waar ik zelf toebehoor zal mijn normale diesel auto verkopen en mijn oude diesel voor woon-werkverkeer gaan gebruiken. Verkopen betekend veel te veel afschrijving, en een auto 8 jaar stallen is ook niet te doen. Als er dan toch betaald moeten worden (ruim 2000,- per jaar) dan ga ik er ook mee rijden ( dit heeft volgens mij ongewenste milieu effecten) en er zal dus niet meer door mijn aan wegenbelasting totaal betaald gaan worden.
4) Daarnaast ( wat nu al gebeurd), zal de overheid juist minder inkomsten krijgen van de BTW, omzet belasting, doordat de bedrijven welke onderhoud en handel drijven in deze branche zullen stoppen of failliet gaan.

De oplossing is mijn inziens als volgt.

1) handhaaf de norm van 30 jaar voor elke auto ongeacht brandstof.
2) bij een leeftijd van 30 jaar is de auto geschorst voor het gehele jaar en dient deze dus niet op de openbare weg geparkeerd te worden. Via de site van het RDW kun je de auto bijvoorbeeld 30 of 60 dagen per jaar wel rijden. (hiervoor een normale vergoeding voor vragen)
De overheid kan hier mijn inziens steekproef gewijs op controleren. (Nu kunnen ze ook real-time zien of mijn auto APK is. Bewaking via camera's lijkt mij onnodig en duur. De verzekeringsmaatschappij kunnen hier ook een rol in spelen.
De verplichte WA (oldtimer verzekering keert alleen uit bij schade als je kunt aantonen dat je ook mocht rijden op de weg) de verzekeraars stellen nu ook al Max. KM etc.
. Hierdoor zal fraude niet aantrekkelijk zijn. Daarnaast zal de boete fors moeten zijn als gereden wordt met auto als deze niet is aangemeld bij het RDW.

De effecten:

1) Het dagelijks gebruik van vervuilende oldtimers voor woon-werkverkeer wordt aangepakt.
Volgens mij de reden waarom de CU altijd voorstander is geweest van beperking.

2) De overheid krijgt inkomsten van de grootse groep oldtimer bezitters uit de 30 of 60 dagenkaart. 95% is echt bereid om hiervoor een acceptabel bedrag te betalen.
3) De bedrijven welke onderhoud en verkopen zullen blijven bestaan, waardoor er banen behouden blijven, BTW en omzetbelasting keurig bij de overheid blijven binnen komen.
Wim Matsinger

Berichtdoor Bob250stijn » 18 apr 2013, 21:27

prachtige brief, en ja ik ben ook liefhebber , en nee ik heb geen eigen terrein, en ook ik rij niet meer dan 3000km per jaar . Dus schorsen ?? Ik mag toch hopen van niet.

Groet Bob.
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Wim Matsinger » 18 apr 2013, 22:05

het is uiteraard een opzetje.. het gaat voornamelijk om de gedachte gang :ugeek: die nu absurd en kort door de bocht is
Wim Matsinger

Berichtdoor MajikSimon » 19 apr 2013, 08:15

@wim matsinger ik vind het al heel goed dat je de moeite neemt, je erin verdiept en de stap maakt die email gewoon te sturen. Ga maar na +/- 300.000 oldtimers, wie rijden die? Voornamelijk mannen. Ga ervan uit dat die ook een gezin of familie, kennissen, in ieder geval sympathisanten hebben.Om een lang verhaal kort te maken stel dat je totaal evenveel mensen kan motiveren een email te sturen als dat er particuliere oldtimers zijn. Dan sta je toch wel wat sterker dan nu, er zijn wat petities geweest en wat zalfzacht overleg met clubs maar wat Marco hof juist daarover zegt in zijn brief aan Weekers vind ik een waarheid als een koe:

"Bezitters en handelaren preken voor eigen parochie en de instanties waarmee u overleg voert zijn een extractie uit een old-boys network die grotendeels de belangen slechts behartigen van hen die het zich gemakkelijk kunnen veroorloven. Daar is dus niet zo veel mee te beginnen."

Marco Hof geeft zelf al de kanttekening aan dat ie geen antwoord verwacht en er zelfs niet op durft te rekenen dat e.e.a gelezen word.Dit zeg ik er maar alvast bij voor de mensen die zullen roepen dat ik naief ben en niets van politiek weet etc. Maar nooit geschoten is altijd mis he.
MajikSimon

Berichtdoor Ingemar » 19 apr 2013, 09:34

Ik heb ook mijn duit in het zakje gedaan. Tevens ook naar Bashir gestuurd.

"Beste heer mr. drs. F.H.H. Weekers

Ik als eigenaar van een oldtimer diesel ben ik de pineut. Het is helaas over, mijn spaargeld waar ik de auto mee kocht is weg want ik kan de M.R.B. niet betalen en de marktwaarde is nu nihil. Had ik dat maar geweten.

Maar ik wil graag een lans breken voor de bedrijven die hun brood verdienen met onderhoud en verkoop van oldtimers en bedrijven die oldtimer onderdelen leveren.

Met een aantal voorgenomen plannen (punten 1 - 6 in de brief van de staatssecretaris van Financiën mr. drs. F.H.H. Weekers, van 15 april 2013), gaat het aantal oldtimers in Nederland flink afnemen. We kunnen dat zien wat het in Duitsland opleverende. De import golf naar hier was ook een gevolg van maatregelen aldaar. Veel oldtimers zullen voor weinig geld de Nederlandse grens overgaan. Met name diesel auto's.

Er wordt veel gepraat over het bedrag wat deze maatregel zou moeten opbrengen, veel mensen twijfelen er sterk aan of dit haalbaar zal zijn in de praktijk.
De focus ligt sterk op het geld van de overheid op moet halen. Wat ik mij afvraag is of er ook een focus punt hoe dit de betreffende bedrijven en burgers treft?

Wordt ook nagedacht over de gevolgen voor de bedrijven die de oude auto's service verlenen en onderdelen leveren. Dat moet toch wel om veel geld in rondgaan?
Wat zijn daar de berekeningen van?

Is hier geen sprake van economische schade voor burgers en zijn hier dan geen berekeningen van?

Het is toch, naar mijn mening, verstandig om alle factoren mee te nemen om een wel overwogen besluit te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet en in afwachting van uw antwoord,
Ingemar paalman"
Ingemar
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D

Berichtdoor Quinten » 19 apr 2013, 15:43

Quinten

Berichtdoor 230teee » 19 apr 2013, 20:42

Helder en overzichtelijk verhaal. Mijn complimenten. Is dit al doorgestuurd naar de leden van de tk?

Edit: ik dacht net een heel goed verhaal (gepost door MajikSimon) te hebben gelezen en daar slaat mijn opmerking van hierboven op. Nu zie ik de posting echter niet meer staan.
230teee
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Quinten » 19 apr 2013, 21:18

Quinten

Berichtdoor 230teee » 19 apr 2013, 21:25

Oké. Dan hoop ik dat hij de reactie weer terug zet want het was echt een bijzonder goed en overzichtelijk verhaal :clap:
230teee
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Jeroen » 20 apr 2013, 07:07

Zojuist een vijftal mailjtes gestuurd naar de heer Weekers en de diverse politieke vertegenwoordigers.
Ik heb het al heel vaak gezegd, dus liever niet opnieuw een discuss, maar ik denk dat het goed zou zijn dat een ieder op dit forum een paar mailtjes stuurt naar de heer Weekers en tweede kamerleden van jou keuze.

Groeten Jeroen.
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor MajikSimon » 20 apr 2013, 09:59

ik heb me er uitgebreid in zitten verdiepen.
Mochten mensen zich erin kunnen vinden:
Het staat iedereen uiteraard vrij delen van deze post te kopieeren en mailen naar de mensen van hun keuze.

Ik vraag me af welk licht op het idee gekomen is van de 40 jaar voor
diesels en LPG. Dat had ik nooit kunnen verzinnen. Bij mijn weten is dat nergens in
Europa en dan komt het ook nog eens min of meer uit de hoed van
FEHAC/KNAC/BOVAG/Focwa : als onderhandel inzet. Die horen trouwens de belangen
van de oldtimer bezitters in het algemeen te vertegenwoordigen
( ze noemen zichzelf immers ook oldtimer alliantie), niet de zaak verder te verdelen
ook al achten ze zichzelf nobele organisaties. In ieder geval gingen zij daarmee akkoord, alleen het kwarttarief daarbovenop voor de benzine auto's ging hun iets te ver..

In Duitsland waren ze vorig jaar ook bezig met wat een oldtimer is,
half 2012 kwamen berichten naar buiten dat alleen originele niet
aangepaste wagens met originele motor als oldtimer konden worden
aangemerkt. http://www.oldtimer-markt.de/node/3455

En passant is daar ook de grootte van de branche in de EU beschreven:
" Der Oldtimer-Sektor ist ein Bereich mit EU-weit 55.000 Angestellten
und einem jährlichen Umsatz von 17 Milliarden Euro. Einem Sektor mit
so einem wirtschaftlichen Gewicht muss man besonderes Augenmerk
schenken"

Kort gezegd: met zo'n sector moet je niet al te lichtvoetig omspringen en zoals het
duitsers betaamt doen ze dat ook niet.

Ik vraag me af als de omzet 17 miljard euro in de gehele EU is in de
oldtimer sector, hoe groot is de sector dan in Nederland? Aangezien
Nederland ca 4,5 % uitmaakt van het BNP van de EU zou je op een
bedrag van 765 miljoen komen. Als je rekent met inwoners aantallen
maakt nederland 3,3 % van het totaal van de EU en kom je op
561 miljoen. Echter Nederland heeft in de EU relatief veel oldtimers,
dus waarschijnlijk is de omzet van de branche groter dan beide
bedragen. Dat de kans erg groot is dat nagenoeg de hele sector het
loodje zal leggen daar is iedereen het wel over eens.

Wat er verder wordt uitgegeven aan onderhoud etc daar heeft de FIVA
reeds eerder onderzoek naar gedaan

Economisch
" Uit een onderzoek van het FIVA, de overkoepelende Fédération
Internationale des Véhicules Anciens, blijkt er alleen al in ons land
voor 120 miljoen euro per jaar wordt uitgegeven ten behoeve van het
klassieke voertuig. Daarnaast zijn er zo'n 400 ondernemingen in ons
land die actief zijn in deze sector."

- Zij bieden directe werkgelegenheid voor ruim 1.400 mensen
- 47% van de bedrijven bestaat uit eenmanszaken
- 76% van deze bedrijven bestaan langer dan 10 jaar

Aan werkgelegenheid is er dus ook nogal wat geld mee gemoeid. Als er
ca 120 miljoen wordt uitgegeven t.b.v het klassieke voertuig dan is
dus ca 20 miljoen aan direkte BTW inkomsten.
Dat is nog exclusief de indirecte werkgelegenheid
Naast de direct bij het klassieke voertuig betrokken ondernemers heeft
ook de toeristische sector veel belang bij deze branche. Uit het
onderzoek blijkt duidelijk dat de bezitters van klassieke voertuigen
vaak op pad gaan. Er worden daarbij zowel dagtrips als meerdaagse
tochten gemaakt.

- Klassieke bezitters zijn goed voor jaarlijks 230.000 overnachtingen
(in heel Europa 2.7 miljoen) waarvan 114.000 binnen Nederland

Daarnaast is er nog het waardeverlies van de auto's zelf, in
particulier bezit maar ook in bezit van bedrijven.
zoals hierboven reeds aangegeven wordt zijn er in ieder geval
zeer aanzienlijke bedragen mee gemoeit.

De hele milieu argumenten komen ook nogal vreemd over. Bij LPG wordt
ingegaan op de NOx , stikstofoxiden en bij diesels op het fijn stof.
Maar de bijdrage van de oldtimers valt in het niet in vergelijking met
de 130 km snelheid op 45% van de snelwegen. Die cijfers komen van
TNO zelf. ca 10 % meer CO², 20 % meer Nox, en enkele procenten
fijnstof.
Wellicht klinkt dat niet als zoveel, echter je kan er gevoeglijk vanuit gaan dat
er ook echt 130 gereden door bijna al het verkeer wordt op 45 %van de snelwegen.

http://www.tno.nl/content.cfm?context=o ... 17:44:47.0

Dan rest de vraag waarom deze hele misere? In tijden van economische
malaise zou je een beetje zuinig kunnen zijn op mensen, banen. Het
milieu wordt ook niet beter van het uitbouwen van LPG installaties
zodat de wagens weer als benzine zullen worden aangemerkt.
Het lijkt erop dat men liever kiest men voor symboolpolitiek.
Feitelijk is de 130 km regeling ook in dat licht te zien.
Zeer verwonderlijk.
MajikSimon

Berichtdoor JaakFrans » 20 apr 2013, 11:34

JaakFrans
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor Jurgen » 20 apr 2013, 11:40

Ik vind het een goed idee om alle opgestelde brieven door mensen te verzamelen in een apart topic, aangezien ze nu onder sneeuwen in het grote tig pagina's tellende topic.
Dan kunnen we op alle WClubs een email eruit sturen waar we een link plaatsen naar dat topic met de vraag of ze een brief willen sturen naar enkele kamerleden. Dan kan men de brieven die al geschreven zijn als inspiratie gebruiken.

Eventueel kan men een brief een op een overnemen en zo doorsturen naar een of meer kamerleden.

Wie helpt mee even de brieven van alle topics op de diverse clubs over dit onderwerp te verzamelen? Dan kan ik proberen de massa email eruit te gooien vandaag of morgen.

Jurgen

Klasse Klassiek is gespecialiseerd in plaatwerk, laswerk. Daarnaast natuurlijk het onderhoud en reparaties. Ook aankoop keuringen voor een scherp bedrag!

Moderator

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1974

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....