Bij deze open ik ook mijn eigen logboek waarin ik zoveel mogelijk van mijn activiteiten aan mijn W123 zal archiveren. Altijd mooi als je al je activiteiten netjes op een rijtje kunt zetten en later hierop terug kan kijken
- 230E.2.jpg (253.25 KiB)
- 230E.1.jpg (358.74 KiB)
- 230E.4.jpg (293.34 KiB)
- 230E.3.jpg (223.45 KiB)
De wagen is origineel afkomstig uit Frankrijk, in 1988 is hij naar Nederland gekomen. Mercedes dealeronderhouden tot 290.000km, daarna altijd onderhouden bij een garagebedrijf. Ik ben de vierde eigenaar.
De 230E is voorzien van elektrische ramen voor, elektrische rechter spiegel, elektrische antenne, 5-bak handgeschakeld, zebrano middenconsole, stuurbekrachtiging, verstelbare koplampen, verwarmde achterruit, spiegels met verlichting in beide zonnekleppen, verlichting in achterkabine, centrale deurvergrendeling en startonderbreking.
De wagen heeft voor het oog geen roest en staat netjes in de lak. Dorpels scharnierbakken en bodem zien er goed uit zoals ik nu kan beoordelen, maar er zal vast wel ergens roest zitten . Een klein deukje in het achterscherm, maar deze valt haast niet op. Wagen is voorzien van nieuwe motorsteunen, remschijven + blokken rondom en een nieuwe radiateur.
De motor loopt erg netjes, en trilt vrijwel niet als die stationair loopt, ook de oliedruk staat boven de 2bar bij stationair toerental. Opzich wel netjes als je je bedenkt dat er intussen al 340.000km op de teller staat
Maandag ga ik een set chrome parafaanroosters ophalen en monteren, en daarna wil ik nog chrome achterlichtlijsten gaan monteren. Ik zit ook te denken aan van die luxaflex voor tegen het achterraam, maar daar moet ik nog even over nadenken.
Voor de rest ga ik volgende week het luchtfilterhuis netjes maken, nieuwe lucht- en oliefilter plaatsen + nieuwe bougies. Kost niet veel en altijd mooi als dat er iig nieuw in zit....
Gr, simon