[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair lopen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 08:48

Stationair lopen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Stationair lopen

Berichtdoor JvdH » 11 aug 2006, 18:31

Hallo!

Als mijn 240D stationair loopt, en ik heb de stationair knop op het dash-board op z'n laagst staan, dan trilt de auto vrij heftig. Zelf vind ik dit wel mooi, zo'n soort harley effect alleen dan bij een auto!
Nu werd me alleen verteld dat dit helemaal niet goed is voor de auto. Dat alles los trilt enzo...:dry:
Weet iemand hoe dit zit? Of dat het waar is, en ik dus mijn stationair even wat bij moet stellen.

Groetjes,

Jeroen
JvdH

Antwoord:Stationair lopen

Berichtdoor Govert » 12 aug 2006, 03:13

Ik heb daar ook last van, samen met een rokerige start. Inmiddels ben ik zo ver dat het een probleem is in de brandstoftoevoer. Het kan lucht in het systeem zijn, of je terugvloeileidingen zijn lek (bij mij niet) of problemen met een verstuiver. Ik heb zelf het luchtfilter vervangen zonder effect.

Aan die brandstofpomp is geloof ik weinig te stellen, alleen het inspuitmoment, maar echte kenners mogen dit verbeteren.

Vervuilde brandstoffilters en/of vervuilde tanks kunnen m.i. ook wel wat schudden veroorzaken, maar dit mogen echte kenners ook verbeteren.

Ikzelf ga eerst maar een flesje schoonmaakspul in de tank gooien en als dat niet helpt de verstuivers maar eens schoonmaken of vervangen.

Hopelijk helpt dit een beetje.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Brammix » 12 aug 2006, 09:25

Het kan ook zijn (heb ik zelf gahad) dat je luchtfilter inmiddels behoorlijk verstopt zit.
Brammix

Berichtdoor janbenz1 » 12 aug 2006, 13:01

Vermoedelijk moet je het toch zoeken in de verbranding.
Er is een of meer cilinders die geen goede verbranding hebben.
Daarom raakt de motor uit balans.
Eerst het brandstoffilter vervangen de verstuivers maar eens schoonmaken en laten testen.
Als dit goed is kun je verder zoeken.
Toevoerleidingen, brandstofpomp.

Trouwens je hebt het ook over een rokerige start, kan zijn dat er een verstuiver druppelt, en daardoor een slechte verbranding en rookvorming.

Hoe zijn trouwensje motorophangrubbers.
Als deze slecht zijn schud de motor ook meer dan normaal.
Na 30 jaar zijn ze wel eens op, en vooral als er olie op gelekt heeft,, worden de rubbers zacht.

Groetnis fan jan, Út Drachten.

B)

Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/08/12 13:02<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/08/12 13:04
janbenz1

Berichtdoor Jamal » 12 aug 2006, 17:46

Als je motor een te laag toerental heeft gaat ie trillen. Er hoeft niets vervuild te zijn of zo...Je kan alles zo afstellen dat ie bij koude motor (naar links draaien)een hoog toerental heeft en als ie warmer is moet je de knop naar rechts draaien waarbij de motor niet moet gaan trillen. Kwestie van goed afstellen...Overigens heb ik mijn knopje nooit helmaal naar links staan. ;)
Jamal

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto