[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Samog : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:42

Samog

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Samog

Berichtdoor Samog » 21 apr 2013, 22:23

Even voorstellen , eerst mijn excuses voor Rene en Hans :wink

Ik ben Sam ( bauwjaar 1979 ) Belgie _ Dessel , samog komt van mijn liefde voor unimog .

Ben gek van oude Benzen in het algemeen , elke morgen starten en rijden :grin

Nu heb ik een paar maanden geleden een 240TD van 1979 gekocht , van eerste eigenaar .
Volledig gedemonteerd en roest verwijdert dmv slijpen en lassen ( wel gekend bij velen van jullie ) :wink

Nu heeft de Benz een ... jaar geleden een klein acident gehad en is er een nieuw voorscherm geplaatst , ... jaar later Sam koopt 24O TD demonteert auto en komt onder het voorscherm een berg roest tegen ,niet ingekit of slecht behandeld , zand en water hebben met de jaren hun best gedaan , :grin , dus nieuw binnenscherm en voorscherm erin en erop en klaar. :wink
Voor de rest kleine plekjes , maar is goed gekomen .
De onderkant van de deuren aangepakt met aluminium , beter dan nieuw en nooit geen roest meer , vertel ik later wel iets over :tongue
Accu en scharnierbakken goed aangepakt.
Teschnisch ( niveau regeling , olie , filters , gloeiers ) .. aangepakt

Nu moest ze alleen nog de bedrijfskleuren krijgen , in eerst instantie had ik iets van gewoon donker bruin , maar aangezien de combies toch zeldzamer worden , best toch een orginele kleur : 479 moorbruin .
Ziet er goed uit in combiatie met mb tex volledig zwart , also het dashbord volledig zwart , geen hout kleuren.

Maar dit moest dan wel goed aangepakt worden , daarom volledige demontage zodat het tarwegeel nergens meer te zien is , op het type plaatje na dan nr 681 , maar zal maar denken dat dit haar vorig leven was :shhh:

Hoop ze binnen een week of 2/3 klaar te hebben , want op pensioen mag ze nog niet :tongue ze zal naast haar grote broer 1017 ook van 1979 haar vrouwtje moeten staan :whistling :whistling of hoe zeg je zoiets :grin

Fotos volgen zo spoedig mogelijk gr Sam Van Craenendonck

Alvast bedankt voor de goede tips op het forum :clap:
Samog
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: samog

Berichtdoor Rein in Trondheim » 22 apr 2013, 07:22

Welkom, maar wat bedoel je met aangepakt met aluminium, als je de onderkanten van de deuren van aluminium maakt, krijg je dan geen probleem met galvanise corrosie waar het aluminium aan staal grenst ? Ik meen eens geoord te ebben dat dat een probleem is bij landrovers die aluminium panelen op een stalen frame hebben,maar kan ook wel een klok en klepel verhaalzijn..
gewoon nieuwsgierig, Rein
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja

Berichtdoor Simon1991 » 22 apr 2013, 08:29

Welkom op het forum!

Staal op aluminium is idd een probleem, en het lassen er van is nog problematischer, tenzij je beschikking hebt over speciale lastechnieken. Daarbij komt dat de twee metalen samen voor een versneld corrosieproces zorgen, als je ze direct met elkaar verbind (heeft iets te maken met elektrisch eigenschappen van de twee metalen dacht ik...). Volgens mij zijn er wel speciale coatings om dit tegen te gaan, maar lijkt mij alsnog niet ideaal :think:

Ben benieuwd hoe je dit dan hebt gedaan, want ik neem aan dat je ook bekend bent met dit verschijnsel?

Succes met de afbouw van je wagen, en een fotootje is altijd welkom :D !

Gr, simon
Simon1991
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Bart200D » 22 apr 2013, 10:46

Welkom !

Alweer een Belg erbij: de groep wordt groot :lol:

Grz,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja

Re: Samog

Berichtdoor Samog » 23 apr 2013, 22:30

Probleem , nu ben ik iemand die geen of bijna geen fotos neemt , het is eraan beginnen en gaan en als het deel af is s.... fotos :P
Zal er voortaan aan denken beste vrienden om het leed te delen :grin :grin
Nu heb ik er een paar gevonden van de roest onder het voorscherm , moet zeggen er was niets van te zien bij de aankoop , zat netjes verstopt onder het voorscherm :devil
Bijlagen
Iphone 127 (640x480).jpg
HOLA
Iphone 127 (640x480).jpg (153.15 KiB)
Iphone 126 (480x640).jpg
EN TOEN .... HIER ZIE JE OOK AAN DE KOPLAMP SCHADE / ACCIDENT VAN VROEGER DENK IK
Iphone 126 (480x640).jpg (215.75 KiB)
Iphone 117 (640x480).jpg
START DEMONTAGE
Iphone 117 (640x480).jpg (185.07 KiB)
Samog
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Re: Samog

Berichtdoor Samog » 23 apr 2013, 22:37

Hier nog een paar van nu :P met nieuw binnescherm erin gelast , geseald en gespoten en gespoten en moorbruin 479
Bijlagen
23-04 018 (640x480).jpg
23-04 018 (640x480).jpg (157.41 KiB)
23-04 023 (480x640).jpg
moorbruin 479
23-04 023 (480x640).jpg (175.13 KiB)
Samog
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: