Even voorstellen , eerst mijn excuses voor Rene en Hans
Ik ben Sam ( bauwjaar 1979 ) Belgie _ Dessel , samog komt van mijn liefde voor unimog .
Ben gek van oude Benzen in het algemeen , elke morgen starten en rijden
Nu heb ik een paar maanden geleden een 240TD van 1979 gekocht , van eerste eigenaar .
Volledig gedemonteerd en roest verwijdert dmv slijpen en lassen ( wel gekend bij velen van jullie )
Nu heeft de Benz een ... jaar geleden een klein acident gehad en is er een nieuw voorscherm geplaatst , ... jaar later Sam koopt 24O TD demonteert auto en komt onder het voorscherm een berg roest tegen ,niet ingekit of slecht behandeld , zand en water hebben met de jaren hun best gedaan , , dus nieuw binnenscherm en voorscherm erin en erop en klaar.
Voor de rest kleine plekjes , maar is goed gekomen .
De onderkant van de deuren aangepakt met aluminium , beter dan nieuw en nooit geen roest meer , vertel ik later wel iets over
Accu en scharnierbakken goed aangepakt.
Teschnisch ( niveau regeling , olie , filters , gloeiers ) .. aangepakt
Nu moest ze alleen nog de bedrijfskleuren krijgen , in eerst instantie had ik iets van gewoon donker bruin , maar aangezien de combies toch zeldzamer worden , best toch een orginele kleur : 479 moorbruin .
Ziet er goed uit in combiatie met mb tex volledig zwart , also het dashbord volledig zwart , geen hout kleuren.
Maar dit moest dan wel goed aangepakt worden , daarom volledige demontage zodat het tarwegeel nergens meer te zien is , op het type plaatje na dan nr 681 , maar zal maar denken dat dit haar vorig leven was
Hoop ze binnen een week of 2/3 klaar te hebben , want op pensioen mag ze nog niet ze zal naast haar grote broer 1017 ook van 1979 haar vrouwtje moeten staan of hoe zeg je zoiets
Fotos volgen zo spoedig mogelijk gr Sam Van Craenendonck
Alvast bedankt voor de goede tips op het forum