[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
WhizzCat : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:46

WhizzCat

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

WhizzCat

Berichtdoor WhizzCat » 20 apr 2013, 15:26

Gutentag leute!

Om maar even met de Duitse deur in huis te vallen ;)

Ik heb mijzelf ook maar even aangemeld hier en in een nette DM werd ik er op gewezen dat het leuk is om jezelf even voor te stellen. Aldus gezegd hebben, bij deze.

Mijn naam is Bastiaan, 31 lentes jong en woonachtig in Drachten. In het dagelijkse leven ben ik systeembeheerder in een groot ziekenhuis in Groningen (niet het grootste...). Onlangs kwam ik via een speurtocht op de lokale V&A site een mooie W123 240TD op het oog. Omdat de afstand Drachten - Groningen iedere week toch best fors is en ik nu in een Starlet rij toch maar weer terug naar diesel. Afgelopen zaterdag gekeken en de huidige eigenaar is een razend enthousiaste man uit de provincie die met bijzonder vee liefde over zijn W123's praat. Kortom, goed gevoel, nette prijs. Gaan met die banaan. Woensdag a.s. ophalen.

Korte auto historie doen? Tuurlijk, vinden jullie vast ook leuk! De ellende is vijf jaar terug begonnen met een Ford Eskrot op LPG. Rotzooi natuurlijk, na 2 maanden was die hartstikke stuk. Daarna ruim een jaar in een '91 Toyota Starlet 1.3 P8. Leuk ding, over de 3 ton gejaagd. Prima wagentjes!

En toen ben ik gaan dieselen gezien ik iedere dag Groningen - Leeuwarden moest doen. De eerste diesel na de Starlet was een Passat 1.9 TDI (3B). Een jaar in getuft en daarna was die wel op. Toen heel kort de sneeuw ingestapt naar Zweden met een 850 TDI. In feite een vermomde Passat gezien de 2.5 TDI 5 cilinder. Wel station, maar die ging vrij rap kaduuk. Toen weer een Passat, maar nu met Airco! Jippie! Daarvan ging na ruim een jaar de olie sensor kapot en als je zonder olie in een turbo rijd, wel ja, stel het je voor. Afgelopen januari een andere Starlet gekocht. Véééél te duur natuurlijk.

En daar was die op lokale V&A, een W123 240TD met eigenlijk geen roest, goeie achterklep, motor met 180k op de teller. Van binnen een beest, van buiten ook niet schoon. Maar wel alle leuke details zoals een schuifdakje, chromen strippies en de dichte Mercedes wielen. De huidige eigenaar vroeg nog: "wil je misschien de kroonkurkjes er op hebben?", "Nee hoor! Deze zijn prima!" (zie ook de foto).

We gaan het beleven. Voorlopig wil ik even kwijt dat ik echt jaloers ben op de staat van sommige W123's zoals die hier staan. WAUW! Ik hoop dat die van mij ook zo mooi wordt. In eerste instantie zal ik de binnenkant gaan aanpakken is het plan en daarna de buitenkant. Ik hoop hier nog wat mensen tegen te komen uit het Noorden des Lands om op zondag eens gezellig te gaan keuvelen!

Groet,

Bastiaan
Bijlagen
240td.jpg
foto van de huidige eigenaar
240td.jpg (109.55 KiB)
WhizzCat
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: WhizzCat

Berichtdoor RobV8 » 20 apr 2013, 15:45

Welkom Mooie Mercedes!

Dat is weer eens wat anders dan al die race auto's op drachten!
RobV8
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1967
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 20 apr 2013, 18:18

welkom hier ja wieldoppen zijn het mooist :clap:
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor WDV » 20 apr 2013, 20:07

Welkom op het forum Bastiaan,mooie auto.

groet,

Wiebe
it kin net !!

http://www.houtbouwdevries.nl
op twitter: @houtbouwdevries
WDV
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja

Berichtdoor Weizengelb » 25 apr 2013, 10:21

Tja welkom in de hobby.... wel wrang voor je.
Maar het kan erger, ik heb 3 Mercedes diesel staan :cry:
Toch een mooie auto, je kunt overwegen hem toch te houden en bv halve jaren te schorsen of zo.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor WhizzCat » 25 apr 2013, 10:23

Tja, ik baal hier zelf ook gigantisch van en vrees dat ie toch maar weg moet. Dit kan gewoon echt niet meer uit :roll:
WhizzCat
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor RobV8 » 26 apr 2013, 09:40

Zou het allemaal ff afwachten.. komt vast wel goed
RobV8