De email heb ik ook gekregen en heb naar iedereen (genoemd in de email) dit geschreven:
Geachte Kamerlid,
Als liefhebber van oldtimers en met name de techniek van de diesel bezit ik meerdere voertuigen tussen de 26 en 40 jaar oud.
Nu wil men auto's van deze leeftijd gaan belasten met motorrijtuigbelasting (MRB).
Vooral de plannen die voorzien in een MRB voor auto's met benzinemotor t.o.v. auto's met dieselmotor of LPG installatie is buiten proporties.
Voor een auto met benzinemotor zou maximaal €120,00 per jaar betaald moeten worden en een auto met dieselmotor zou voor de algemeen geldende MRB aangeslagen worden!
In mijn geval (Mercedes 300D) zou dat neerkomen op €1800,00 per auto per jaar!
En dit terwijl ik maximaal 2000 kilometer per jaar rij en de auto zelf in goede conditie hou om de hobby en cultureel erfgoed in ere te houden.
Ik vind dan ook dat (zeker mensen met meerdere voertuigen op naam) ook voor een auto met Diesel en/of LPG een overgangsregeling moet komen.
Ik wil best iets betalen om mijn hobby in stand te houden maar het moet wel betaalbaar zijn!
Ik kan tenslotte maar met één voertuig rijden en de MRB is eigenlijk toch bedoeld om het gebruik van wegen e.d. te betalen?
Daarnaast zijn vele mede-liefhebbers behoorlijk van slag. Op diverse oldtimer-forums is te lezen dat men de auto moet wegdoen als de onredelijke wijziging doorgaat.
Dit heeft een enorme impact op de branche en zal uiteindelijk nooit het bedrag benaderen dat de heer Weekers "moet ophalen", om met zijn eigen woorden te spreken.
Het zou redelijk zijn als de overgangsregeling voor iedere auto tussen 25 en 40 jaar zou gelden. Zeker als men kan aantonen dat deze auto, als extra auto in bezit is.
Wij gebruiken ook de leaseauto als hoofdvervoermiddel.
Ik hoop dat u de onredelijkheid van het huidige voorstel inziet en de motie
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf en
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf, waarop 14 mei gestemd wordt wilt steunen.
Ik dank u bij voorbaat voor uw positieve bijdrage.
Hoogachtend,
R. Gerrits