Hallo Mick,
De speling op het stuurhuis is eenvoudig weg te stellen, ,maar vereist wel enige precicie en gevoel.
Wanneer je dit gaat afstellen, doe je door bovenop het stuurhuis de moer met inbusbout te lossen.
Houd daarbij de inbusbout op zijn plaats, zodat deze niet meedraaid.
Het is aan te bevelen om eerst de inbusbout op de moer en het huis af te tekenen zodat je weet wat de positie was voordat je begon te stellen.
Nu pak je de stuurstang vast en voelt wat de speling is.
Je kunt dit goed voelen, en kijk naar de wielen of deze beginnen te bewegen.
Je moet tegen het bewegen aan zitten en dan weet je de juiste speling, dit is een gevoelskwestie.
Wanneer de speling te groot is draai je de inbusbout UIT, OMHOOG dus.
Wanneer je dit doet voel je steeds weer of de speling iets af neemt.
Doe dit in hele kleine stapjes tot de speling minimaal is.
Speling van 2,5cm op het stuurwiel is toegestaan, maar het liefst iets minder.
Draai de inbusbout niet te ver uit, zodat het stuurhuis vast loopt.
Het inwendige is van staal en wil heel makkelijk knappen wanneer het onder te veel spanning komt te staan.
Wanneer je de speling hebt afgesteld draai je de contramoer weer vast, check altijd opnieuw de speling want deze kan iets verstellen wanneer de inbusbout wodt vastgezet.
Wanneer dit goed is krik je de auto aan de voorzijde op zodat de beide voorwielen van de grond vrij staan, en draai je het stuurwiel met draaiende motor heel voorzichtig naar links en rechts.
Je mag absoluut geen zwaar punt voelen tijdens het draaien, en het stuur mag absoluut niet vast gaan zitten.
Wanneer dit wel het geval is NIET forceren
maar direct de inbusbout iets indraaien, zodat hij ontspant:whistle: .
Wanneer dit goed is kun je rustig een proefrit gaan maken, en voel je direct verbetering.
Veel succes, moet lukken maar doe het met beleid.
Groetnis fan Jan. <br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/03/12 13:51