[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Biggestsheep : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:34

Biggestsheep

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Biggestsheep

Berichtdoor Biggestsheep » 12 mei 2013, 16:54

Hallo allemaal,

Ik ben sinds december 2003 eigenaar van een oorspronkelijk Franse W123 300D sedan. De auto zelf is op 15 juni op kenteken gezet en had toen de kleur chocoladebruin. De auto had lang stilgestaan en dat bleek wel toen bij de eerste de beste rit een zwarte slurry de brandstoffilters verstopten. Na het legen van de tank en met nieuwe diesel gevuld heeft de auto sindsdien probleemloos gereden. Aangezien in op de fiets naar het werk kan, wordt de auto alleen gebruikt voor noodzakelijke ritten en vakanties. Aangezien de auto technisch helemaal goed was en geen roestvorming, maar wel krakkelee vertoonde, heb ik de auto laten overspuiten in de kleur 904 en daarna bij een Dinitrolbedrijf laten behandelen. Ben nog steeds blij dat ik beide beslissingen heb genomen. De auto heeft dus nog geen lasapparaat ontmoet. Interieur is origineel en dat auto heeft een paar opties zoals elektrisch bedienbare zijruiten voor, ruitenwissers op de koplamp en de gele Franse H4 dimlichten en mistverlichting.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw het ook fantastisch vindt om in een W123 te rijden. Dat leidde eind 2008 in de aankoop van een witte W123 T. De auto leek in goede staat, maar bij nadere inspectie toch behoorlijk opgelapt.
Dat deed me in 2012 besluiten om de auto grondig te restaureren. Eigenlijk is dat achteraf geen goed plan gebleken. Ik ga voor originele onderdelen en dat loopt inmiddels behoorlijk op. De auto heeft o.a. nieuwe achterschermen en dat zijn dure jongens. De carrosserie is inmiddels gespoten en ik heb 'm thuis staan voor verdere afbouw. Ik heb besloten om me voor dit forum aan te melden omdat ik enerzijds nu behoorlijk kijk heb gekregen over hoe onze Benzen in elkaar zitten en wellicht kan iemand nog een keer behulpzaam zijn met die kennis. Ook heb ik wel wat tips over de restauratie op zich.
Uiteraard heb ik zelf ook wat hulp nodig en hoop dat dit in de toekomst via dit medium gaat lukken. Mochten jullie vragen hebben, een mail is zo gemaakt.
Biggestsheep
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1965
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Biggestsheep

Berichtdoor 300TD W123 » 12 mei 2013, 20:39

Hallo,

Welkom op ons forum.
Informatie is er in overvloed te vinden en vaak is enige hulp ook erg welkom. Je bent hier dus op het juiste adres. :D

groet Mark
300TD W123

Keer terug naar Even voorstellen