[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Parkeerrem afstellen ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:26

Parkeerrem afstellen ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Parkeerrem afstellen ?

Berichtdoor BS82 » 12 mei 2013, 20:08

Hallo,

Enige maanden geleden heb ik beide remschoenen van mijn parkeerrem vervangen met nieuwe. Het viel me op dat ik tijdens het rijden een schurend geluid hoorde. Het geheel opengemaakt en met de draaiknop de schoenen naar binnen gedraaid. Maar nu werkte de parkeerrem amper, helemaal de voetpedaal ingedrukt en amper remvermogen. Dus weer het geheel open gemaakt en iets bijgesteld, nog niet goed, open gemaakt en opnieuw bij gesteld. Beter maar ik moet de voetpedaal wel heel ver indrukken. Enige dagen geleden weer dat schurend geluid gehoord en aangezien ik deze week meer dan 1000km moet rijden, zit me dat dwars. Vandaag het linkerachter wiel op de krik en deze rondgedraaid en hoorde ik inderdaad een schurend geluid. Hetzelfde bij het rechterwiel, alhoewel iets minder. De wielen draaien gewoon rond zonder problemen.
Morgenmiddag heb ik alleen nog wat tijd om het te verhelpen, enig idee wat te doen en of het uberhaupt kwaad kan?
BS82

Re: Parkeerrem afstellen ?

Berichtdoor BS82 » 13 mei 2013, 08:35

niemand een idee :dry:
BS82

Berichtdoor Maikel » 13 mei 2013, 08:44

is je stofkap rond de schijf niet ergens ingedrukt, of misschien toch velg krom, probeer eens een andere velg of zo.
Je zou de kabel ook wat losser kunnen draaien onder de auto, in de buurt van de kruiskoppeling cardanas.
Weet je dat je niet alles los hoeft te halen voor het stellen vd parkeerrem ? een wielbout er uit en je kan er bij.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BS82 » 13 mei 2013, 08:48

he maikel,
'
die laatste opmerking wist ik niet, dat scheelt heel veel werk
omdat het aan twee kanten is en voorheen geen geluid maakte lijkt het me niet de velg
ik ga vanmiddag eens via die ene bout proberen wat te stellen

bedankt, bert :):
BS82

Berichtdoor Bart200D » 13 mei 2013, 09:32

Ik heb hetzelfde fenomeen lijkt me.

Schurend geluid dat verhoogt bij het sneller rijden.

Precies of je ijzer op ijzer aan het rijden bent.

Ga de tips hier nekeer uitproberen van't weekend :-)

Grz,
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja

Berichtdoor Maikel » 13 mei 2013, 09:33

Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Keer terug naar Techniek