De auto komt uit de buurt van Vlijmen, dan moet voor een aantal het belletje wel gaan rinkelen.
Ik kan zeggen dat na een aantal handelaren en particulieren het een verademing was om bij een echte Mercedes enthousiasteling terecht te komen. Juist omdat ik toch nieuw ben in de Mercedes wereld. (er staan nog een 205je en een volkswagen t2b in de schuur)
De keuze voor een T was snel gemaakt, deze was beschikbaar en voor vakantie en de aankomende verhuizing toch wel erg handig. Ik was in eerste instantie op zoek naar een diesel automaat, erg gecharmeerd van het sedan model, later ook nog naar de coupe met m110 blok gekeken (dat kriebelt stiekem nog wel), maar de 280CE verbruikt me iets teveel is toch wel erg klein uiteindelijk doet het station model doet me net iets meer dan een sedan.
Een reisverslag is er niet echt, maar de tocht begon met een stormwaarschuwing vrijdag nacht. Daarna in een goede 10 uur naar St. Anton gereisd en daar heeft de Mercedes een week in de sneeuw gestaan alvorens weer de terugtocht aan te gaan. Wat me op de terugweg opviel was de aandacht op de autobahn voor onze auto, erg grappig om mensen te zien kijken. Het verbruik 1:9 is best fors te noemen, maar dan moet ik wel zeggen dat we met 4 man vol gas hebben gereden, en dat is flinke stukken over de 150 op de teller, soms zelfs tot 170. Dus voor de normaal gebruik zat het wel een stukje beter zijn.
Voorafgaand aan de reis zat ik nog even met een klein probleem, ik kreeg hem niet over de 120, geen vermogen. Wat bleek, het oude roetfilter moest er af, het luchtfilter vernieuwd en nieuwe klemmetjes om de brandstofleidingen. Tevens heeft klasse klassiek nog even de motor bekeken en zijn de achterwiel lagers strakker gezet. Zelf heb ik even andere speakertjes geplaatst en de autoradio overgezet uit mijn 205. Ik had weinig tijd om zelf meer te doen. Meestal klus ik bij mijn ouders in de schuur, dat is handiger dan op straat, maar de tijd liet dit niet toe.
Wat ik zelf nog even wil doen is de voorstoel eruit halen en een nieuw stukje schuimrubber onder de stoelvering plaatsen, hij zit voor lange stukken vrij hard (we hadden een kussentje mee). De deuren of de sloten moeten ook nog even afgesteld worden zodat ze wat soepeler dichtvallen, nu moet flink kracht gezet worden. En er moeten wat plekjes preventief behandeld worden op de achterklep. Wat ik nog zoek is het (ral?) kleurnummer van mango groen (875) om de juiste kleur verf te kunnen bestellen.
Eind april willen we nog even een weekje op vakantie in de buurt van Toulouse. Dus moeten er ook nog even zomerbanden aangeschaft worden. Eens even kijken wat handig is en mooi staat, de huidige banden op een andere velg, of nieuwe banden op andere velgen, 14 of 15 inch. Ik had al wat topic gezien op het forum, dus dat komt goed van pas!<br><br>Post edited by: BenW, at: 2008/03/14 14:45