door Pietje » 11 dec 2006, 22:23
Zo,... Nieuwe achterruit geplaatst en sindsdien een zeiknatte kofferbak.
Ik terug naar Aram Autruiten service die keurig een randje kit in het rubber heeft gespoten, want ook hij dacht dat de lekkage daarvandaan kwam.
Gave kit, zwart en blijft soepel en is zelfs na jaren nog van de rubbers af te halen.
Maar daar zat het niet, kofferruimte bleef zeiknat.
Ik dus samen met een maatje naar een hogedruk wasbox en in de bak gaan liggen met een zaklamp. Het water komt vooral via de korte kant van het rubber (passagiersijde) naar binnen. Mooi te zien, zeker als je hogedruk spuit mét gebruik van zeep. Dan zie je direkt wat 'oud' vocht is en wat 'nieuw'.
Rubber heb ik geregeld via Ebay. Maar nu:
welke lijm moet ik gebruiken voor het plaatsen van het nieuwe rubber?
Kan ik mogelijk 'de winter door' door bijvoorbeeld het oude rubber flink in het vet (vaseline ofzo) te zetten, waardoor de lekkage (tijdelijk) afdicht?
Ik heb helaas ff geen garage waarin ik dit klusje kan klaren, dus als het nog ff kan blijven zitten tot het voorjaar, graag.
Mogelijk is er een clublid in de buurt van de Hofstad die wél de beschikking heeft over een droge plaats om het toch binnen enkele weken te doen. Aanbiedingen en hulp zijn graag welkom.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/01/08 21:16