[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Trekhaak : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 00:25

Trekhaak

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Trekhaak

Berichtdoor Lajakovic » 22 mei 2013, 18:51

Beste Forumleden,

Op mijn zoektocht naar een trekhaak voor mijn W123 ben ik dit exemplaar tegengekomen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr Nu verschild deze trekhaak in vorm van andere voor de W123. Mijn vraag is nu, is dit wel een W123 trekhaak?

Vriendelijke groeten,

Laurens
Avatar gebruiker
Lajakovic
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 02 apr 2013, 14:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Trekhaak

Berichtdoor Wiebren240D » 22 mei 2013, 19:29

Hallo Laurens

deze trekhaak komt mij niet bekend voor.
ik zie namelijk de versterking stukken niet die in de kofferbak komen.
maar kan het mis hebben hoor.

maar als de trekhaak bij jou in de buurt ligt ging ik gewoon even kijken.
en er wel op letten dat de trekhaak geen aanrijding heeft mee gemaakt dat heb ik zelf namelijk al eens mee gemaakt.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Trekhaak

Berichtdoor WJ15129 » 23 mei 2013, 11:21

Vraag de verkoper welk merk het is en het type en goedkeuringsnummer. Als dat niet bekend is dan is het gewoon oud ijzer.
Tot 1986 hoefde je bij het trekken van een aanhanger lichter dan geen gekeurde trekhaak te hebben, voor zwaardere aanhangers moest je met de trekhaak onder de auto naar de RDW voor een keuring van het geheel. In 1986 is dit gewijzigd, toen hoefde je niet meer naar de RDW voor een keuring maar vroeg je gewoon een aanhangsel bij je kenteken waarop het typenummer van de trekhaak stond en het maximale trekgewicht. Tegelijkertijd is het toen verboden om een niet gekeurde trekhaak te gebruiken, ook voor lichte aanhangers. Als dit dus zo'n niet gekeurde trekhaak is dan kun je er niets mee, bij montage onder de auto betekend dit APK-afkeur voor de hele auto.
Ten tijde dat de W123 verkocht werd in Nederland mocht je gewoon zelf een trekhaak in elkaar knutselen en eronder hangen en gebruiken tot 750 kg. Nu niet meer.
Groeten van Willem uit Lelystad
Avatar gebruiker
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 03 maart 2010, 18:02
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Trekhaak

Berichtdoor Lajakovic » 23 mei 2013, 15:36

Bedankt voor de reacties. Dit is nuttige informatie!

De trekhaak was inderdaad een geval oud ijzer. Naam, type en goedkeuringsnummer waren 'weggevallen', de bevestigingsplaten en het plaatje waar de elektra aan hing waren flexibel geworden. Dit was volgens de verkoper geen probleem omdat je twee oogjes nog goed waren. De vraagprijs van €100 lijkt mij €100 teveel.

Ik kijk rustig verder tot ik iets moois tegenkom, misschien wel in de verkoop sectie op het forum.

Nogmaal bedankt!

Vriendelijke groet,

Laurens
Avatar gebruiker
Lajakovic
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 02 apr 2013, 14:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten