Ach, een W123 is best een aparte auto om tegenwoordig te rijden, tegenwoordig zeg ik.
Daarom ben ik er na 20 jaar weer aan begonnen.
Maar er is meer onder de zon!
Ik wil toch wel reageren op de opmerking van Arno.
Zijn vergelijking van een W123 met een citroen C6 slaat als kut op Dirk!!!
Rij zelf prive citroen naast de W123, maar als het om comfort gaat, verliest bijna elke auto het van de cx 25 GTI, die ik elke dag gebruik, 35.000km per jaar.
Om over de koersvastheid maar te zwijgen. Rij in Duitsland rustig 170/180 met een handje aan het stuur. Met een W123 wordt dat toch wel moeilijker.
Het is technisch gezien geen eenvoudige auto, daar ben ik eerlijk in.
Maar we moeten een ding niet vergeten!!
Toen de W123 eind 75 op de markt kwam, was het gewoon een ordinaire confectiebak. Hij riep bij de meeste mensen een heel ander gevoel en sfeer op, dan die nu op onze site te lezen is.
Alles wat naar auto's en paarden stinkt rijdt in zo'n ding, werd er gezegd.
Al gauw werd het in gebruikte staat het statussymbool van menig emigrant uit Noord Afrika en Oost Europese landen. Let wel, ik bedoel dit niet kwetsend, maar het is wel zo.
Deze groep is inmiddels overgegaan op de opvolgers van het W123 model en nu is het een cultcar geworden ( niks mis mee) van een publiek, dat deze auto weer op een heel andere manier benadert, bejubelt en bewierookt. (niet iedereen)
Het is alleen apart, dat ook binnen deze club onderling weer een soort concurrentie/competitiesfeer ontstaat tussen T, sedan en coupeerijders. In elk geloof heb je afscheidingsbewegingen.
Doe er zelf aan mee, vind een beetje jennen wel leuk.
De W123 heeft behalve al die eigenschappen, door de diverse eigenaren in superlatieven uitgedrukt, ook mindere punten, zoals elke auto.
De roestvorming aan de voorschermen en wielkasten achterschermen (stomme constructie, 2 stukken plaatwerk op elkaar).
De harde en stugge zittingen en vering. Als ik in de fauteuil van mijn citroen zit, lounge ik al zwevend van A naar B. Dit is laatste is natuurlijk persoonlijk!
Nee, meneertje uit de Hofstad!
Je kunt een W123 alleen vergelijken met een auto uit die tijd vind ik en niet met een C6, die net op de markt is en nog wat aanpassingen behoeft, net als elke ander nieuw type auto.
Voor de lezers, die niet helemaal voor zich kunnen halen, wat een C6 inhoudt voeg ik een plaatje bij.De eend, waar Arno het over heeften in mag, o sorry, moet rijden voor zijn werk.Heb er ook in gereden en deel Arno's mening totaal niet!
Uiteindelijk is toch de slotconclusie van al het geleuter over auto's:
het is en blijft een vervoermiddel om van A naar B te komen.
En voor velen en ook voor mij natuurlijk zo opvallend en apart mogelijk!
Want als iedereen in zo'n ouwe Duitse bak zou rijden, was het lang zo leuk niet meer!
En het is met auto's net als met horloges. Ook hier geldt: om welk merk, welke uitvoering het ook gaat, je kunt er alleen maar op zien, hoe laat het is, ja toch Arno?
Of ben ik nu te nuchter en kwets ik bepaalde forumleden? 't spijt me.
Zo, dat wou ik effe kwijt!
Misschien word ik nu door sommigen als afvallige en dissident gezien, maar dat ben ik al gewend binnen de cx vereniging. 'je zonde (rijden in een Mercedes)' wordt hier zwaar aangerekend.
Ga morgen weer de W123 in het sop zetten. Glimmen gaatie!
Iedereen de groeten!