Hey, ik ben Robert.
Door de jaren heen liep ik telkens weer tegen dit forum aan. Hoog tijd dus om me aan te melden en voor te stellen.
In 2003 heb ik 2 Mercedes W115 type’s gekocht. De eerste (’72, beige) in dermate slechte staat dat ik er (ons 1e kindje in opkomst + verbouwing) maar niet aan begonnen ben. De 2e (’71, wit) ben ik na relatief weinig laswerk + tectyleren gaan rijden. Als eerste auto had ik toen een Corolla D uit ’88 (>5.5 ton op de teller). Mijn 300TD (’81, met. blauw) heb ik in 2006 uit Frankrijk geïmporteerd omdat ons 2e kindje op komst was en we aldus meer plaats nodig hadden. Ook deze was helaas in erbarmelijke staat (en ik nog steeds aan het verbouwen) dus heb ik het lassen en reparatiewerkzaamheden uitbesteed bij de drummer van mijn bandje, in ruil voor die 1e beige Mercedes. Hieronder een foto van mijn 4 diesels in 2007, kort daarna waren (moesten) beide W115s weg...
Overigens gaat mijn liefde voor Mercedes diesels veel verder terug. Mijn vader heeft al sinds '68 een autobedrijf en als we op vakantie gingen zorgde hij altijd ervoor dat we met een Mercedes diesel gingen. Die heerlijke geur van een (koud startende) Mercedes diesel is van jongs af aan favoriet geweest , vervlochten met vakantie en vrijheidsgevoel. Overigens heeft mijn vader ook een W123 200D uit ’78 in werkelijke nieuwstaat. Deze ruilde mijn oom (in ’88) in met 90.000 km. Die oom (1e eigenaar) maakte weinig km, maar vond het geluid van een diesel gewoon mooi.
Mijn 300TD rijdt nu als 2e auto ong. 3500 km per jaar, staat altijd buiten op gras en is inmiddels niet echt in een super conditie. We gebruiken de station regelmatig om in te slapen (feestjes, festivals etc.), maar 50 cent belasting per kilometer is toch echt buiten proporties. Ik zal dus helaas komend jaar een keer afscheid gaan nemen. Helaas, omdat de motor erg goed is en de bodem beter is dan de bovenkant, maar dat zie je er niet aan af. Ik had er dus nog jaren mee kunnen/willen rijden. Toevallig kan ik een andere 230TE (ooit omgebouwd naar 300TD) met een mooiere body en kapotte motor aankomen. Hierin ga ik een 2.3 benzine terugleggen en omkeuren, maar ik zal mijn heerlijk snorrende 5 cilinder diesel toch wel erg missen. Hieronder van rechts naar links: mijn huidige 300TD, de 220D van mijn vader en de 230TE nu met diesel, over een paar maanden met benzine motor.