[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat nu weer? Inhouden en bokken : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:37

Wat nu weer? Inhouden en bokken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wat nu weer? Inhouden en bokken

Berichtdoor Greccehus1 » 11 jun 2013, 09:29

Net wat andere onderhoudsklusjes afgerond, heb ik dit weer: bij ieder schakelmoment, maar met name opschakelen, in lage toeren aarzelt de Benz alsof ik het gas er juist afhaal. Met wat tegenzin werkt hij zich dan op en dan oikt hij ineens een toerengebied waarin het weer mogelijk lijkt te zijn. Ik ben niet ineens anders gaan rijden; gisteren op weg terug naar huis begon het ineens. Met toeren hoog houden (ik weet niet welk toerental, want ik heb geen toerenteller) kan ik rijden, maar prettig is het niet. Ook bij gas terug gaat hij vrij spoedig bokken en schokken. Uitlaatgassen ruiken ook anders. Heeft het misschien te maken met slechtere verbranding, of dat een pit is uitgevallen? Hoe zoek je het uit en hoe los je het op? Herkent iemand dit?

Jasper
Greccehus1
 


Re: Wat nu weer? Inhouden en bokken

Berichtdoor DouweMeer » 11 jun 2013, 09:58

Misschien je stroomverdeler? Had ik althans paar maanden terug. Dat ding wat het brandingsmoment beslist voor een cilinder (dacht ik). accu - verdeler - boegie - boem :). En als ie versleten is, gaat ie overslaan/ bokken.
Avatar gebruiker
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 05 feb 2012, 18:26
Woonplaats: Castricum
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Wat nu weer? Inhouden en bokken

Berichtdoor Beukenootje » 11 jun 2013, 10:07

Kijk eens in het donker onder je motorkap met draaiende motor
En dan vooral de bougiekabels en bobine
Bij mij lopen er vonkjes over de bobine vanaf de kabel naar de rand
Dus bobine lek, bougiekabels deden dat ook maar daar zitten nu nieuwe op.
Maar in het donker zie je heel goed of het stroom lekt en waar.

Suc6.
Beukenootje
 


Re: Wat nu weer? Inhouden en bokken

Berichtdoor Greccehus1 » 18 jun 2013, 09:45

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe verdeelkap en rotor erin gezet; de oude waren echt op. De lip aan de oude rotor was zeker een milimeter korter dan die van de nieuwe, het kunststof was rondom de lip zwart en hier en daar wat gesmolten en de punten inde kap waren schuin afgevonkt en ook zwart. Na het inbouwen ben ik een testritje gaan maken, maar merkte tot mijn teleurstelling geen verandering. Ik probeerde me nog wijs te maken dat er misschien nog iets moest worden ingereden, maar geloofde dat zelf niet. Gisterenavond heb ik voor mijn werk nog een onconfortabele rit van 120 km gemaakt en daarna was ik er eigenlijk kllar mee. Vanochtend moest ik de kinderen weer naar school brengen. Achteruit het pad af ging nog steeds met wat tegenzin vanuit de auto, maar waarempel: naarmate de rit vorderede, leek alles steeds soepeler te verlopen. Ik ben met een voorzichtig hoera thuisgekomen, want deze rit was zo goed als normaal verlopen. Zou het kunnen zijn dat door de slechte verdeelkap en rotor de cilinders misschien vervuild geraakt waren (slechte ontbranding en iets van aankoeken of iets dergelijks misschien?) en dat die toch even tijd nodig hadden om weer schoon te worden? Ik heb nog zitten denken om gebruik te maken van een product van Wynn's, maar weet niet of dit werkelijk doet wat er op de verpakking staat. Iemand daar ervaring mee?

Dank voor de reacties: dat heeft de zoektocht ingekort.
Jasper
Greccehus1
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten